۰
plusresetminus

چهارمین همايش بين‌المللي سيره نبوي در طب در شیراز

تاریخ انتشارشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۹
چهارمین همايش بين‌المللي دو سالانه سيره نبوي در طب به ميزباني دانشگاه علوم پزشكي شيراز در روزهاي ٢٨ تا ٣٠ آبان ماه برگزار مي‌شود.
چهارمین همايش بين‌المللي سيره نبوي در طب در شیراز
به گزارش حافظ خبر، دبير چهارمين همايش بين‌المللي دو سالانه سيره نبوي در طب ظهر شنبه ٩ شهريور در يك كنفرانس خبري گفت: اين همايش پيش از اين در سالهاي ٩٢، ٩٤  و ٩٦ برگزار شده است.
محمود نجابت افزود: دبيرخانه اوليه سيره نبوي در طب در دانشگاه علوم پزشكي شيراز تشكيل شده و طي هشت سال گذشته به طور ثابت هر هفته دو ساعت تشكيل جلسه داده است.
نجابت ترويج اين مهم در سلامت را از اهداف برگزاري اين همايش در دوره اول، تبليغ و تبيين در دوره دوم، نظريه در دوره سوم  و در دوره چهارم را محوريت ١٢ نشست تخصصي عنوان کرد.
وی ادامه داد: در حوزه سلامت و دين تلاش اين است كه ابتدا منابع شناسايي و دوم روش استفاده علمي در دستور كار قرار گيرد تا افراط و تفريطي انجام نشود.
دبير همايش دو سالانه سيره نبوي در طب خاطرنشان كرد: كار علمي و ارائه محصولات كاربردي از نگاه ديني و علمي به معناي واقع هدف اصلي برگزاري اين همايش است.
نجابت، جايگاه و كاربرد علوم انساني در علوم تجربي، طرح‌هاي اجرايي و عملياتي در جهت تحقق سند الگوي اسلامي-ايراني پيشرفت در علوم پزشكي، سلامت و كاركردهاي اجتماعي سيره نبوي(ص)، اصول حفظ و ارتقاث سلامت و درمان از منظر سيره نبوي(ص)، گسترش آموزه‌هاي اخلاق اسلامي و تبليغ عملي دين در نظام سلامت، تربيت نيروي انساني توانمند، جايگاه و نقش دانشجويان و طلاب در انجام طرح‌هاي مشترك بين دانشگاه و حوزه، پيوند حوزه و دانشگاه در نظر و عمل و مناسبات مدرسه و دانشگاه و هنر و سلامت از منظر دين و سيره نبوي(ص) را ١٢ محور اين همايش معرفي كرد.
رئيس چهارمين همايش بين‌المللي دو سالانه سيره نبوي در طب نيز در ادامه اين نشست با بيان اينكه زماني كه به پیامبر اکرم اهانت شد، دانشگاه برای دفاع منطقی از سیره پیامبر(ص) وارد عرصه برگراری اين همایش شد، گفت: چهارمین دوره برگزاري اين همايش، تولید نظریه در عرصه صاحبان نظریه و آرا مدنظر قرار دارد
حجت‌الاسلام عبدالرضا محمودي با بیان اینکه نشست‌هاي تخصصي پيش‌بيني شده در اين همايش در ١٢ محور تحت سند بالادستی بیانیه گام دوم انقلاب طراحي شده، عنوان كرد: یکی از اهداف این همایش، هم افزايي حوزه و دانشگاه است.
وي با بيان اينكه اسلام دین هدایت است، افزود: اسلام هدف‌های سلامت و اصول درمان و سلامت را تعيين كرده است.
محمودي یکی از برنامه‌هاي اين همايش در آینده را تدوین دانشنامه احادیث طبی به عنوان مرجعي برای دانشگاه و حوزه عنوان كرد.
ایسنا
کد مطلب : ۲۱۳۶۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما