۱
plusresetminus

سلولی‌ جدید کشف شد که می تواند قلب را درمان کند

تاریخ انتشارشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۷
محققان برای اولین بار یک دسته سلولی در مایع پریکارد در اطراف قلب کشف کرده اند که با استفاده از آن می توان درمانی بهتر برای بیمارانی با قلب آسیب دیده فراهم کرد.
سلولی‌ جدید کشف شد که می تواند قلب را درمان کند
به گزارش حافظ خبر، دکتر پاول کوبز (Paul Kubes)  ،پروفسور جاستین دنیست (Justin Deniset) و پاول فداک (Paul Fedak) در این تحقیق موفق به کشف نوعی سلول ماکروفاژ (نوعی گلبول سفید) شدند که در بهبود قلب آسیب دیده‌ی موش نقش مهمی داشت ،این سلول در اطراف قلب انسان هایی با قلب آسیب دیده نیز دیده شده است و این تاییدیه ای بر عملکرد این سلول در روش درمانی جدید برای قلب است.
 
دکتر کوبز گفت :بودجه ی این تحقیقات توسط سازمان سکته و قلب کانادا تامین شده است و همکاری بین گروه های تحقیقاتی بزرگ امکان استفاده از آخرین فناوری های روز را فراهم کرد.

متخصصین قلب هرگز احتمال اینکه سلول های اطراف قلب در بهبودی ،موقع آسیب دیدگی‌ نقش دارند را بررسی نکرده بودند.برخلاف دیگر اعضای بدن قلب در بهبود خود بسیار ناتوان است ،به همین دلیل است که مرگ های ناشی از مشکلات قلبی در آمریکای شمالی رتبه اول را دارند.
پروفسور فداک افزود :کشف ما می تواند برای میلیون ها انسانی که درمان های فعلی بر قلبشان کارساز نیست ،روزنه ی امیدی باشد. ما همیشه می دانستیم که قلب درون کیسه ای قرار دارد و آن کیسه با مایع عجیبی پر شده است ،حالا می دانیم که این مایع غنی از سلول های درمان کننده است ،امکان کشف های جدید و روش های درمانی نوآورانه بر اساس این سلول ها ،هیجان انگیز و بسیار مهم است.
علم و فناوری
کد مطلب : ۲۰۹۸۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما