۰
plusresetminus

جزیره‌ای که در آن زمان متوقف می‌شود+عکس

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۶
ساکنان جزیره سوماروی پیشنهاد کرده‌اند که زمان برای همیشه از این جزیره رخت برببندد. یکی از ساکنان سوماروی به سی‌ان‌ان می‌گوید: «کتبی شدن این موضوع به عنوان یک قانون برای بسیاری از ما به معنای واقعی کلمه یعنی فرمولیزه شدن چیزی که برای نسل‌ها آن را تمرین کرده بودند.»
جزیره‌ای که در آن زمان متوقف می‌شود+عکس
به گزارش حافظ خبر، هنگامی که گردشگران برای حضور در جزیره «سوماروی» در شمال نروژ برنامه‌ریزی می‌کنند، ابتدا می‌بایست احساس درک زمان خود را در جایی امن در خانه‌شان قرار دهند. برخی این کار را واقعا به معنای واقعی کلمه انجام می‌دهند. 

بر روی پلی که این جزیره کوچک ماهیگیران را به سرزمین اصلی نروژ متصل می‌کند، بسیاری از مردم به طور نمادین ساعت‌های خود را در می‌آورند و آویزان می‌کنند.

جزیره سوماروی نروژ؛ نخستین شهر بدون ساعت جهان
اینجا در «ترومسو»ی غربی، در شمالی‌ترین ناحیه هلال قطبی، زمان برای مردمانش هیچ معنایی ندارد. در طول ماه‌های زمستان خورشید هرگز طلوع نمی‌کند و برای ۶۹ روز در تابستان همان خورشید مداوم می‌تابد و غروب نمی‌کند. اینجا جزیره پایان زمان است.

اکنون ساکنان جزیره سوماروی پیشنهاد کرده‌اند که زمان برای همیشه از این جزیره رخت برببندد. یکی از ساکنان سوماروی به سی‌ان‌ان می‌گوید: «کتبی شدن این موضوع به عنوان یک قانون برای بسیاری از ما به معنای واقعی کلمه یعنی فرمولیزه شدن چیزی که برای نسل‌ها آن را تمرین کرده بودند.»

سوماروی در زبان نروژی به ماه جزیره تابستان است و حداقل برای بخشی از سال این نام کاملا صدق می‌کند. زمان در این جزیره به معنای واقعی کلمه معنایی ندارد. اینجا جایی است که نوجوانان و افراد بالغ می‌توانند ساعت ۲ بامداد با دوستان خود تلفنی صحبت کنند، در نیمه شب چمن‌های حیاط خانه خود را بزنند و یا در همان حوالی زمانی برای شنا به ساحل بروند.

به طور کلی در فیزیک زمان و فضا دو کمیت بنیادی به شمار می‌روند و امکان بیان تعریفی دقیق برای آن‌ها در قالب دیگر کمیت‌ها نیست به این خاطر که بقیه کمیت‌ها هم‌چون سرعت، نیرو و انرژی همگی به وسیله این دو کمیت تعریف شده‌اند.
علم و فناوری
کد مطلب : ۲۰۸۱۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما