۰
plusresetminus
فرماندار شیراز در جلسه با احزاب شهرستان:

ستاد انتخابات شیراز دکان احزاب سیاسی نخواهد شد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۰
فرماندار شهرستان شیراز تاکید کرد که در انتخابات پیش رو، قانون ملاک عمل است و اجازه نخواهد داد که ستاد انتخابات این شهرستان، دکان برخی احزاب سیاسی شود.
ستاد انتخابات شیراز دکان احزاب سیاسی نخواهد شد
به گزارش حافظ خبر، به نقل از فرمانداری شیراز، محمدرضا امیری در جلسه‌ای با حضور دبیران و فعالان احزاب و تشکل‌های سیاسی شهرستان شیراز، با اشاره به اهميت فعاليت احزاب در چارچوب قانون داراى مجوز، اظهار کرد: احزاب داراى مجوز و فعال در مركز استان فارس، باوجود اختلاف سلایق سیاسی در سایه تعامل و گفتگو نقش مهمی در ایجاد فضای بانشاط سیاسی دارند . وی نگاهى نيز به انتخابات پيش رو داشت و با اشاره به ضرورت شور و نشاط سیاسی پیرامون جلب مشارکت و حضور حداکثری  مردم در انتخابات، افزود: مردم هميشه در تمام صحنه‌ها از جمله انتخابات مشاركت و حضور حداكثرى داشته‌اند و مقبولیت هر نظام با پشتوانه مردمى‌اش است .
فرماندار شیراز با بيان اینکه اصل کار وزارت کشور هميشه بر بيطرفى ستاد انتخابات و مجريان برگزارى آن است، گفت: این اطمینان را می‌دهم که در انتخابات سال جاری همچنان برخورد ستاد انتخابات شهرستان شيراز، برخورد منطبق با قانون خواهد بود و در راستاى مشاركت و حضور حداكثرى مردمى در انتخابات با نگاهى فراجناحى، هيچگاه اجازه نخواهیم داد اين ستاد، دکان برخى احزاب سياسى شود .
امیری با بيان اينكه حركت در مسير قانونى احزاب با هر گونه گرایش سياسى را مورد حمايت قرار مى‌دهيم، در پاسخ به مطالبه برخى دبيران احزاب سياسى حاضر در جلسه، گفت: مطالبات و مصوبات احزاب در جلسات بر روى كاغذ نمي‌ماند و عملياتى خواهد شد. به عنوان نمونه تلاش می‌کنیم در انتخابات اسفند ماه با نظر هيئت اجرايى انتخابات كه از منتخبين مردمى خواهند بود، نمایندگانی از جریانات و احزاب سياسى با گرايش‌هاى سياسى مختلف به عنوان ناظر بر انتخابات در ستاد حضور داشته باشند و از هرگونه شائبه‌هاى احتمالى پرهيز شود اما از آنسو انتظار داريم احزاب نيز در برپايى متينگ‌هاى سياسى طيف متبوع خود رعايت قانون را اصل قرار دهند و در برخورد با هرگونه متينگ فاقد مجوز اين فرماندارى را همراهى كنند.
در این نشست حسنپور معاون سياسى اجتماعى فرمانداری و نمایندگانی از حزب موتلفه اسلامی، جبهه پیروان خط امام و رهبری، حزب پایداری انقلاب اسلامی، جمعیت اسلامی فرهنگیان، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، جمعیت حامیان انقلاب اسلامی، جامعه اسلامی ورزشکاران، جامعه اسلامی مهندسین شیراز، کانون فارغ‌التحصیلان شبه قاره هند، جمعیت پیروان حضرت زینب(س) و کانون تربیت اسلامی شیراز، جامعه اسلامی فرهنگیان فارس و جامعه اسلامی اصناف و بازار برگزار شد.
براساس این گزارش، دبيران احزاب حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌های تشکل‌های خود پرداختند که عدم تبعیض در فعالیت تبلیغاتی کاندیداها، انتخاب و بکارگیری فراجناحی عوامل اجرایی انتخابات، بهره‌مندی یکسان احزاب سیاسی از امکانات موجود در سطح شهر جهت تبلیغات و برگزاری همایش‌ها، همفکری و استفاده از نظرات احزاب در انتخاب مدیران شهرستان و استفاده از ظرفیت جوانان در پست‌های مدیریتی از جمله درخواست‌های دبیران احزاب بود .
 
کد مطلب : ۲۰۸۱۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما