۰
plusresetminus

تحقیق و توسعه یکی از مباحث اصلی و مورد توجه در مدیریت اثرگذار منابع طبیعی استان فارس

تاریخ انتشاردوشنبه ۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۲
جلسه مشترک رییس ، معاونان و اعضای هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان با مدیر کل و معاونین منابع طبیعی با موضوع بررسی مسایل و مشکلات تحقیقاتی و زمینه های مشارکت هر دو دستگاه در دفتر مدیر کل منابع طبیعی فارس برگزار شد .
تحقیق و توسعه یکی از مباحث اصلی و مورد توجه در مدیریت اثرگذار منابع طبیعی استان فارس
به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس جلسه مشترک رییس ، معاونان و اعضای هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان با مدیر کل و معاونین منابع طبیعی با موضوع بررسی مسایل و مشکلات تحقیقاتی و زمینه های مشارکت هر دو دستگاه در دفتر مدیر کل منابع طبیعی فارس برگزار شد .
دکتر شهرام منتصری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در این جلسه  تحقیقات و توسعه را یکی از اولویت های کاری خود در  سال جاری برشمرد و افزود : رویکرد ما در منابع طبیعی کار تیمی است ، اما تیمی که کارآمد و کاربلد باشد بنابراین دست یاری به سمت همه محققان کاربلد و کارآزموده دراز میکنیم تا در این راه ما را همراهی کنند .
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس بحث اجرای علمی و عملی مدیریت جامع حوزه های آبخیز را از دیگر اولویت های کاری خود برشمرد و از جلب مشارکت مردم در طرح های حفاظت از عرصه های منابع طبیعی به عنوان طرحی موفق یاد کرد که در صورت اجرای صحیح ، هم باعث ایجاد اشتغال مولد و هم حفاظت مشارکتی بهتر از عرصه های ملی خواهد شد .
دکتر منتصری در بخش دیگری از صحبت های خود از تحقیقات به عنوان یکی از اولویت های کاری خود یاد کرد و خواستار همکاری تنگاتنگ با محققین مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان شد .
دکتر زارع رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان هم ضمن تبریک انتصاب مدیر کل منابع طبیعی به فلسفه شکل گیری سازمان تحقیقات اشاره کرد و افزود : سازمان های تحقیقاتی
با این هدف ایجاد شدند که بازوی علمی و تحقیقاتی دستگاههای اجرایی باشند ، لذا دستگاههای دولتی نیز برای پرهیز از آزمون و خطا و انجام فعالیت های خود بر پایه های علمی با مراکز تحقیقاتی همکاری میکنند .
رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی فارس در ادامه به سابقه طولانی همکاری با منابع طبیعی فارس در انجام پروژه های منابع طبیعی و آبخیزداری اشاره کرد و خواهان ادامه این همکاریها شد .
انجام مطالعات و اجرای طرح سد های زیرزمینی ، توسعه فعالیت های آبخوانداری و معرفی مرکز پخش سیلاب گربایگان فسا استان فارس بعنوان قطب آبخوانداری کشور ، بازنگری  فلور گیاهی استان ، ایجاد نهضت آبخوانداری و تحقیقات و توسعه جنگلها و مراتع از جمله مباحث مطرح شده از سوی اعضای هیات علمی و کارشناسان در این جلسه بود .
کد مطلب : ۲۰۷۰۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما