۰
plusresetminus

بیش از 5 هزار واقعه نزاع در فارس ثبت شده است

تاریخ انتشاريکشنبه ۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۳
مدیر کل پزشکی قانونی فارس گفت: در دو ماهه نخست امسال تعداد 5 هزار 505 نفر به دنبال وقوع نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند.
بیش از 5 هزار واقعه نزاع در فارس ثبت شده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ؛ سعید غلا‌م‌زاده با اشاره به ثبت 5 هزار 505 واقعه نزاع در پزشکی قانونی استان، اظهار داشت: مقایسه آمار افرادی که در پی نزاع به پزشکی قانونی استان فارس مراجعه کردند با آمار مشابه پارسال حکایت از افزایش 1.2 درصدی دارد.
وی با اشاره به اینکه در دو ماهه نخست امسال سه هزار و 721 مرد و 14 هزار و 784 نفر زن بر اثر نزاع به پزشکی قانونی استان فارس مراجعه کرده‌اند، افزود: همچنین در این مدت 5 هزار و 478 نفر به دنبال وقوع نزاع و درگیری به مراکز پزشکی قانونی استان فارس مراجعه کرده‌اند.
غلامزاده یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفتگو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.
مدیرکل پزشکی قانونی فارس در ادامه از افزایش 8 درصدی آمار خودکشی در استان خبر داد و گفت: در سال 97 تعداد 378 نفر در استان فارس به دلیل خودکشی جان باختند.
وی بیان کرد: در 2 ماه نخست امسال تعداد 63 نفر در استان اقدام به خودکشی کردند.
مدیرکل پزشکی قانونی فارس با اشاره به اینکه مرگ بر اثر خودکشی در مردان بیشتر از زنان است، گفت: در آمار سال گذشته از جمع 378 نفری که اقدام به خودکشی کردند، 286 نفر مرد و مابقی زن بوده و بیشترین آمار مربوط به گروه سنی 18 تا 30 سال است.
غلام‌زاده با بیان اینکه سن خودکشی در سال‌های اخیر پایین آمده و این زنگ هشداری است، اظهار کرد: کوچکترین فردی که در فارس بر اثر خودکشی فوت کرد، یک دختر کلاس اول راهنمایی بوده است.
فارس
کد مطلب : ۲۰۶۹۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما