۰
plusresetminus
مدیرکل امور روستایی استانداری فارس:

وظیفه دهیاران تنها بهسازی نیست

تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۳
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با بیان این که وظیفه دهیاران تنها بهسازی است، گفت: انجام هرگونه فعالیت عمرانی و آبادانی در روستاها باید به تقویت اقتصاد این مناطق منتهی شود.
وظیفه دهیاران تنها بهسازی نیست
به گزارش حافظ خبر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس سید کمال پاک فطرت که در جمع دهیاران، اعضای شوراهای روستایی، شهری و مدیران شهرستان خنج سخن گفت، اظهار داشت: در شرایط امروز که نگاه تمام سطوح مدیریتی کشور اقتصادی است و منویات رهبر معظم انقلاب هم بر همین امر تاکید دارد، اگر کار عمرانی هم در روستا انجام می‌شود باید توان اقتصادی و معیشتی روستاییان را افزایش دهد.
وی، وجود چهار هزار روستای خالی از سکنه در فارس را بیانگر بی توجهی به اولویت بندی مشکلات دانست و بیان کرد: تا نتوانیم مردم خود را از لحاظ معیشت قدرتمند کنیم نمی‌توانیم روستای مناسب و پیشرفته داشته باشیم.
پاک فطرت افزود: امروز اهالی برخی مناطق فارس در استان‌های همجوار کار می‌کنند و این یک درد و مشکل است و صحبت از مسائل عمرانی نشان می‌دهد که دهیار و شورا اولویت سنجی نکرده‌اند و اگر تصور کنیم مسیر هر موفقیت و پیشرفتی از کار عمرانی عبور می‌کند نه تنها مشکلی حل نمی‌شود بلکه روز به روز با مشکلات بیشتری در روستاها مواجه خواهیم شد.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس، ضمن انتقاد از بی توجهی نسبت به طرح‌های اشتغالزایی خُرد در روستاها ادامه داد: شهرستان خنج با وجود ظرفیت‌های ویژه ای که دارد در بحث طرح‌های اشتغالزا ضعیف عمل کرده و از مجموع سه هزار و ۷۲۱ طرح اشتغالزایی ارائه شده در استان فقط ۳۱ طرح با اشتغالزایی ۹۵ نفر متعلق به این شهرستان بوده که این مساله نشان می‌دهد دهیاران این شهرستان این موضوع را به خوبی پیگیری و رصد نکردند.
پاک فطرت افزود: اشتغال تنها با احداث کارخانه‌های آن‌چنانی محقق نمی‌شود بلکه با بهره گیری از ظرفیت‌های روستاها می‌توان در قالب مشاغل خُرد برای روستا ثروت سازی کرد.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس، تأمین اعتبارات مورد نیاز دهیاران از سوی دولت را با توجه به مشکلات موجود، دشوار دانست و بیان داشت: داشتن نگاه هزینه‌ای و رفتن به دنبال اعتبارات برای هزینه کرد در روستا هنر نیست چرا که دهیاری‌ها و شوراها برای کمک به دولت، اولویت سنجی و ارائه راهکار ایجاد شده‌اند.
او اضافه کرد: با این وجود برخی تنها دیدگاه هزینه‌ای دارند که این با نفس ایجاد شوراها و دهیاری‌ها در تضاد است.
پاک فطرت، در بخش دیگری از سخنان خود، آموزش را از مهمترین ارکان مدیریت برشمرد و گفت: تا وقتی که زمینه آموزش را برای همه سطوح فراهم نکنیم، بهره برداری لازم را از عملکردها و تصمیم گیری ها نخواهیم داشت.
پاک فطرت، با اشاره به برگزاری ۲ دوره آموزشی کارآفرینی و حوادث برای دهیاران و اعضای شوراهای روستاها افزود: تمام دهیاران این استان آموزش‌های لازم در زمینه مسائل مالی و آئین نامه‌های معاملاتی را فرا گرفته‌اند و این دوره‌ها را امسال نیز برگزار خواهیم کرد.
کد مطلب : ۲۰۴۸۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما