۰
plusresetminus
وزیر اسبق ارشاد در نشست مردمی یاران انقلاب اسلامی استان فارس:

افرادی با شگردهای غربی بر مردم چیره شده اند/ وقتی انتخاب نادرست بود, کشور با چالش روبرو می شود

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۳
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست مردمی یاران انقلاب اسلامی استان فارس سخنرانی کرد.
افرادی با شگردهای غربی بر مردم چیره شده اند/ وقتی انتخاب نادرست بود, کشور با چالش روبرو می شود
به گزارش حافظ خبر, سید محمد حسینی, وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست مردمی یاران انقلاب اسلامی استان فارس به ذکر نکاتی پرداخت که در ادامه می خوانید:::

بسم الله الرحمن الرحیم
  مسجد جواد الائمه در خدمتتان هستیم و این توفیق را داریم که در آستانه ماه مبارک رمضان دقایقی چند نکاتی را یادآور شویم  . خدمت شما سرورانی که همه پایبند به انقلاب هستید و رصد می کنید تحولات کشور را ، مسائل منطقه ، مسائل جهانی و انشاءالله مصمم تر از گذشته در رکاب ولایت و رهبری نظام ان شاء الله گام بر خواهیم داشت .
 روحیه جهادی و انقلابی اگر نبود اصلاً انقلابی صورت نمی‌گرفت . اینکه مردم وارد صحنه شدند جان بر کف ، با شجاعت، با رژیم ستمشاهی را سرنگون کردند به خاطر همین روحیه بود ، وگرنه اگر محافظه‌کار بودند، اگر ترسو بودند اگر با چهار تا تیر و تفنگ می‌رفتند و فرار می کردند که  انقلاب به پیروزی نمی رسید .
وقتی که مردم در صحنه حضور پیدا کردند  و از هیچ چیزی هراسی نداشتند و پیوندشان را با امام  مستحکم کردند انقلاب پیروز شد .
 خب  بعد از انقلاب این تفکر لیبرالی چه حاکم بود بر برخی از مدیران( مثل برخی از همین مدیران امروز که متأسفانه آنها هم،  چنین بینشی دارند)  دولت موقت، نخست وزیر وقت گفت خب دیگه  انقلاب پیروز شد مردم دیگه برید خونه هاتون. برید به کار و زندگیتون برسید . ما دیگه اینجا بالاخره رئیس هستیم و کشور را اداره می‌کنیم در حالی که امام فرمودند مردم باید در صحنه باشند و اگر مردم در صحنه بودند و روحیه انقلابی نداشتند به همان سرنوشت بقیه انقلاب ها گرفتار می شدیم. بعد از یک مدتی چیز برمیگشت جای خودش. بسیاری از انقلاب ها به یک دهه هم نرسیدند . به ضد خودشان تبدیل شدند. دچار ارتجاع ،عقب‌گرد شدند . 
اما به خاطر آن درایت امام ، آن شخصیتی که آسمانی بود و خیلی از بزرگان مثل مرحوم آیت الله طالقانی آنها بر این باور بودند که آن روزی که امام فرمودند که مردم بریزند توی خیابون در تهران حکومت نظامی را بهش اعتنا نکنند منجر شد به پیروزی ۲۲ بهمن،  این بالاخره یک الهامی بود و یک توجه خاص بود به امام که با این قدرت بیان کرد.

از قول مرحوم سید احمد آقا فرزند برومند امام نقل می کنند که وقتی که اینهاگفتند از ساعت ۴ دیگه مردم نیان توی خیابان حکومت نظامی هست، خب  همه میدونستن که میخوان حکومت نظامی اعلام کنند بعد سران انقلاب را یکجا دستگیر کنند اعدام کنند تا شاید بتوانند سرکوب کنند مردم را. بعد از قول ایشان میگن که امام قدم می زد و یک مقدار هم بالاخره شاید ناراحت بود که این انقلاب مال خود امام زمان هست . بلاخره یعنی به نوعی تعیین تکلیف کنید چه کار باید بکنیم ما؟ بعد امام با قاطعیت دستور دادند که مردم بریزن توی خیابون اعتنایی نکنند به حکومت نظامی. خیلی ها بر این باورند که امام مورد عنایت بود که چنین با قاطعیت فرمان داد.

یک چنین رهبری چنین مردمی انقلاب پیروز میشه بعد هم  همون حرکت با شتاب بیشتر ادامه پیدا می کند.

بله ما در این 4 دهه مشکلاتی داشتیم. گرفتاری‌ها داشتیم. جنگ داشتیم .جنگ امر کوچکی نیست . یک زمانی سال ۷۳ ما رفته بودیم در مصر. بعد خب  خیلی وضع اقتصادی شان فلاکت بار بود . خیلی . بعد از سوال کردیم گفتیم شما که کوتاه آمدید شما که سازش کردید  چرا وضع شما خوب نشده؟ شما که دیگر رفتید با اسرائیلی‌ها هم دست دادید و دیگر گذاشتید کنار آن روحیه ضد صهیونیستی تان را . دفاع از مردم مظلوم فلسطین را. الان هم که  آمریکایی‌ها به اصطلاح بهتون وام میدن کمک می کنند.  چرا وضع اقتصادی تان خوب نیست؟
خب  حرفی برای گفتن نداشتند. مصر یک زمان در بین کشورهای اسلامی جزو سرآمدان بود، در آفریقا به خیلی‌ها وام می داد کمک می کرد .یک مصر ذلیل و خوار. بعد یک روزی یکیشون گفت که خب  ما جنگ شش روزه داشتیم . 
گفتیم عجب این رو به یکی  بگید که جنگ ندیده باشد . ما که هشت سال جنگیدیم بعد شما میگی ما جنگ شش روزه داشتیم؟ !
 تازه آن ۶ روز را هم که شما نجنگیدید . همان لحظات اول هواپیماهای اسرائیلی آمدند فرودگاه تهران را بمباران کردند . بعد هم شما  کوتاه آمدید.صحرای سینا یک بخشی اش را گرفتند. از اردن گرفتند.  از ارتفاعات جولان را گرفتند.چون آن روحیه انقلابی نبود . شما کوتاه آمدید عقب‌نشینی کردید . دشمن هم حد یقفی ندارد وقتی که طرفش کوتاه بیاید .

خب  انقلاب اسلامی ما هشت سال جنگ را با عزت پشت سر گذاشت .
 حضرت آقا در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب که خیلی ها می گفتند این انقلاب به چهل سالگی نخواهد رسید. همان شورشها اغتشاشاتی که در سال ۹۶ رخ دادبعضی ها  فکر می کردند که کار انقلاب تمام شد دیگر. ولی بلاخره این انقلاب یک پشتوانه قوی دارد اینطور نیست که ما فکر کنیم فقط مثلا حالا بله  تلاش و زحمت و مجاهدت مردم هست به هرحال اما یک عنایتی وجود دارد .
نمی گذارند این ملتی که اینهمه شهید داده این همه ایثار و فداکاری کم بیاورد در مقابل دشمن . سال گذشته شما به یاد دارید ایام دهه فجر چقدر تحلیل کردند شبکه های ماهواره ،بی بی سی، من و تو، صدای آمریکا، تلاششان این بود که بگویند این ۴۰ سال همش تیرگی بوده سیاهی بوده  هیچ کاری انجام نشده . و مثلاً ایرانیان چه وضع خوبی داشته‌اند در دوره رژیم پهلوی .  خواستند مردم را  مایوس کنند .
خب حضرت آقا مقام معظم رهبری لازم دانستند که بردارند یک تحلیل جامع از این چهار دهه و نگاهی که به آینده وجود دارد این را برای مردم تشریع کنند و به عنوان یک سند در تاریخ بماند. یک بیانیه را تنظیم کردند تحت عنوان گام دوم که شما شنیده اید ولی خیلی باید روی آن تامل کرد. شاید اگر این بیانیه را یک مانیفست هست ، یک منشور هست ،
 یک منظومه جامع و کامل هست، اگر می خواستند واگذارند به دیگران شاید چندین دهها پژوهشکده می خواستند بنشینند چنین چیزی را بنویسند.باز هم  معلوم نبود چه قدر از این قوت و غنا برخوردار باشد .

خب  ایشان نشستند تدوین کردند ولی این انتظار وجود داره که ما بهش توجه کنیم. در تحلیل در تبیین ببینیم که چه فرموده اند. در همان آغاز این بیانیه فرموده‌اند که آن آرمان بزرگ انقلاب به نزدیک شدن به تمدن بزرگ اسلامی ، تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی ظهور.  این باید انجام بشود و این بر عهده مردم است . به ویژه جوان ها. اینها باید بیایند توی میدان. چطور نسل اول انقلاب این همه فداکاری کردند. این همه مبارزه کردند و ما را از آن وضعیت اسفبار رهایی بخشیدند. خب  الان هم جوان‌ها بیایند توی میدان  کار کنند تلاش کنند با نوآوری با خلاقیت با ابتکار وضعیت را بهتر کنند. نقدهایی دارند ایراداتی دارند که ایراداتی هم هست، بلاخره ما که نمی گوییم مبرا هستیم همه چیز درست است.  اینطور نیست. بالاخره در یک نظامی که مردم سالاری است ، مردم انتخاب می کنند ، گاهی اوقات ممکن است در انتخاب درست عمل نکنند.

افرادی بیایند با شگردهایی که در غرب است ،با تبلیغات غربی، با جنگ روانی ، با بهره گیری از فضای مجازی، با پشتوانه رسانه‌های غربی ،خودشان را بر مردم تحمیل کنند.  این اتفاق سال های اول انقلاب هم افتاد.  بنی صدر چطور رئیس جمهور شد ؟خب بنی صدر کسی بود که در اروپا بود ،شیوه ها و شگردهای تبلیغ غربی را بلد بود، آمد شروع کرد یکسری وعده‌هایی دادن ،حرفهایی زدن که من اول اقتصاددان هستم، در علوم مختلف تبحر دارم،از اسلام سررشته دارم ،خب مردم بهش رای دادند . فهمیدن که تو زرد از آب در اومده. آنطور که باید و شاید نبود. 
خوب بالاخره وقتی انتخاب نادرست بود کشور با چالش مواجه می شود.  ولو این که امام عظیم الشان  با آن صلابت و قاطعیت در راس کار باشد. 
خوب مردم انتخاب کرده اند امام می تواند بگوید برو کنار ؟ چاره ای نیست باید یک مدت زمان بگذرد جامعه به یک بلوغ آگاهی و رشد برسد که خودشان بگویند ما دیگر نمی خواهیم این وضع باشد

البته آن موقع یک نقطه قوت  مردم ما داشتند که بلافاصله بعد که مجلس تشکیل دادن نمایندگان انقلابی انتخاب کردند . آن نمایندگان رفتن در مجلس آدمهای پاک مخلص. مثل الان نبود که دعوا باشد که  کی میخواهد کاندیدا بشود. آن موقع اصرار می کردند آقا شما بیا کاندیدا بشو.  احساس مسئولیت می کردند بلاخره باید فردای قیامت جواب بدهد کسی که به عنوان نماینده ملت است. اگر به دنبال منافع شخصی خودش باشد و مصالح کشور را نادیده بگیرد و گره گشای کار مردم نباشد اینجور نماینده به درد چه می خورد؟ و بعد چه پاسخگویی سختی دارد در آینده. 

حالا این مجلس انقلابی که مجلس اول بود ایستاد و گفتند این فرد و این تیمی که دارد کفایت سیاسی ندارد. کشور با بحران مواجه شده.

اول انقلاب امام فرمودند اگر ثروتمندان سرمایه داران اینها در دولت در مجلس حضور داشته باشند کشور آسیب میبیند . یک تعبیر زیبایی امام داشت امام می‌فرمودند مرفهان بی درد.

 ببینید از همین اردیبهشت سال ۱۳۹۷ عملکرد همین دولت فعلی. ببینید اصلا چقدر ضعف در آن است . چه تصمیمات غیر کارشناسی .بعد هم یک مجلس بی خاصیت .خب  مجلس باید ناظر باشد مجلس باید در راس امور باشد نه یک مجلس منفعل  ناتوان ضعیف . اگر هم گاهی اوقات میخواهند اظهارنظری کنند یک اظهار نظری می کنند که بیگانه و بی بی سی برای شان کف میزنند .
 در مجلس ششم هم  ما داشتیم  بعضی شان رفتن اروپا آمریکا رفتند شدن نوکر ترامپ و جان بولتون.رسما شدند مزدور .
 یک روزگاری هم در مجلس شورای اسلامی ما بودند فاطمه حقیقت جو همین اخیرا گفتند که ۵۰۰ هزار دلار پول گرفته است که توی فضای مجازی کار کند برای  وزیر خارجه آمریکا . کسی که روزگاری نماینده بوده الان شده است وطن فروش .

بله مردم گاهی اوقات ممکن است اشتباه کنند ولی  راه وجود دارد . تصحیح می توانند بکنند. بله ما آسیب می بینیم.

امروز روز  ۱۲ اردیبهشت  بود.  روزی بود که آمریکا اعلام کرده  بود که از امروز به بعد کشور هایی که تا حالا از ایران نفت می خریدنددیگه حق خرید نفت ندارند. یعنی همین چین هند ترکیه . ما می خواهیم ایران را تحریم کامل بکنیم.
اگر در  سال ۹۱  تحریم ها اثر گذاشت به خاطر این بود که یک شوک روانی در جامعه  ایجاد کردند . یک هیاهویی که آقا چه خواهد شد؟ فلان و بهمان.
 خود طراح و مسئول تحریم ها ایشان یک کتاب نوشته که مرکز پژوهش های مجلس این کتاب را ترجمه کرده است . او گفته که خود تحریم ها آنقدر اثر نداشت که در داخل کشور ما یک جو ایجاد کنیم مردم می‌گویند چه میشود. اینها یک تصمیماتی می‌گیرند که به آن جو روانی دامن میزند .

همین دیروز بود در تهران اعلام کردند می‌خواهد چند نرخی بشود .یکدفعه یک التهابی در جامعه ایجاد کردند در آستانه روز ۱۲ اردیبهشت. واقعا نمیفهمن یا تعمد دارند  که بگویند بله آمریکا است و ما نمی توانیم کاری کنیم باید تسلیم بشویم باید کوتاه بیاییم. خیلی آدم باید زحمت بکشد که حمل بر صحت کند. بگوید انشاالله درست است.انشالله  خیانت نیست.
 در همین تیم مذاکرات هسته‌ای جاسوس وجود داشت .
 لذا باید مراقبت کرد باید روشنگری کرد . نمی توانیم دست روی دست بگذاریم. سرنوشت جامعه به هم گره خورده است.
 بنابراین انشاالله باید مراقبت کرد باید هوشیار بود و تا زمانی که این روحیه انقلابی باشد کار پیش میره و اگر نباشد ما آسیب میبینیم  .

در همین بیانیه که فرصت نیست بیشتر توضیح بدهم رمز و راز مسئله را حضرت آقا بیان کرده‌اند .
 فرموده‌اند اگر ما به همان اهداف متعالی که میخواستیم نرسیدیم دلیلش این بوده است که افرادی در مسئولیت ها بوده اند که روحیه جهادی و انقلابی را نداشتند. 

شما در همین حادثه سیل دیدید که از رئیس جمهور بگیرید تا استاندار و شهردارش  مفقودالاثر شده بودند نبودند چند روز. در حادثه این چنینی برای دلداری مردم مسئولین باید در صحنه باشند نه اینکه اصلا خبری ازشون نباشد. اما در کنارش  دیدید  نیروهای جهادی انقلابی  بسیج سپاه نیروهای مردمی ارتش این‌ها رفتند چقدر کار کردند چقدر تلاش کردند این یعنی دغدغه مردم را داشتن . خدمت به مردم را عبادت دانستن .
 آن کسی که لاابالی هست چندان اهل دیانت نیست در عباداتش کاهلی میکند در خدمت به مردم هم کاهلی می کند. اما کسی که انسان متدین انقلابی باشد به مردم می کند می داند که این چقدر ثواب دارد.

ما در روایات داریم از امام سجاد علیه السلام فرمودند که اگر حاجت یک مومن را شما برآورده بکنید ،نیازش را برطرف  کنید معادل دو ماه روزه،  آن هم دو ماه  روزه پشت سر هم.ثوابش به اندازه دو ماه روزه پشت سر هم به همراه  اعتکاف .

انتهای پیام/
کد مطلب : ۲۰۲۷۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما