۰
plusresetminus

کلنگ احداث پارک ترافیکی، در منطقه 5 شهرداری شیراز به زمین زده شد

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۹
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اجرای این پارک ترافیکی گامی در راستای توزیع عادلانه پارکهای ترافیکی در سطح کلانشهر شیراز خواهد بود و می تواند کمک شایانی به ارتقای فرهنگ ترافیک کند
کلنگ احداث پارک ترافیکی، در منطقه 5 شهرداری شیراز به زمین زده شد
به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، «نواب قائدی» در آیین کلنگ زنی پارک ترافیکی منطقه 5 شهرداری شیراز، گفت: این پارک، پارکی فرامنطقه ای است که علاوه بر منطقه 5 شهرداری شیراز،مناطقی چون 9 و بخشی ازمنطقه دو شهرداری شیراز را نیز پشتیبانی می‌کند.
 
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک با اشاره به ضرورت ایجاد چنین پارک‌هایی درشهر شیراز، تصریح کرد: احداث پارکهای ترافیکی در سطح شهر بسیار دارای اهمیت است چرا که زمینه حضور فعالیت‌های مختلف، خصوصا فرهنگسازی در زمینه ترافیک را فراهم می‌کند.
 
قائدی با بیان اینکه توجه به نیازهای شهر و شهروندان و توزیع خدمات در سطح شهر رویکردی است که به آن اهتمام ویژه داریم، گفت: پارک ترافیکی منطقه 5 مجموعه‌ای شامل کلاس‌های آموزشی به متراژ 450 متر مربع، مجموعه موضوعی و بازیهای آموزش ترافیکی، پل عابر پیاده آموزشی، ساختمان مدیریت، سرویس های بهداشتی، کفسازی به متراژ 10 هزار متر مربع، آلاچیق و... است که در زمینی به مساحت 1/5 هکتار در بوستان 50 هکتاری مادر اجرا خواهد شد.
 
عضو شورای شهر شیراز همچنین در آیین افتتاح بوستان عرفان، رفاه و آرامش روحی شهروندان را مهم قلمداد کرد و ادامه داد: ایجاد فضایی جهت گذراندن اوقات فراغت، نشاط اجتماعی، ایجاد شادابی و تلطیف روحیات وآرامش روحی شهروندان، توسعه فضای سبز شهری و زیبا سازی منظر شهری از جمله اهداف اجرای این پارک است.
 
نواب قائدی با بیان اینکه این پارک در زمینی به مساحت2/1 هکتار در خیابان بنی هاشمی(بلوار عرفان غربی) اجرا شده است، تصریح کرد: اجرای 10 هزار متر مربع کفسازی، زمین فوتسال و چمن مصنوعی، 7500 متر مربع فضای سبز، مسیر دوچرخه سواری به طول 800 متر، وسایل بازی کودکان، کفپوش، ستهای ورزشی، سرویسهای بهداشتی،آلاچیق و ....ازجمله امکانات این بوستان است که قطعا با استقبال خوب شهروندان مواجه خواهد شد.
 
عضو هیات رئیسه و سخنگوی شورای شهر شیراز اشاره‌ای هم به افتتاح باغ گلها در انتهای بلوار شهید چمران داشت و افزود: کلانشهر شیراز را همگان با نام شهر باغهای رویایی، شهر تاریخ، شهر فرهنگ و ادب، شهر سروناز و گل و بلبل می شناسند که با این اوصاف مدتها بود که جای خالی چنین باغی در کلانشهر شیراز احساس میشد و قطعا این باغ شهروندان شیرازی و مراجعه کنندگان به این کلان‌شهر را جذب خود خواهد کرد.
کد مطلب : ۲۰۲۷۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما