۰
plusresetminus
پیش از آنکه به تاریخ بپیوندید طرحی نو دراندازید!

ناامیدی عمیق مردم شیراز از شورای شهر برآمده از لیست امید و لزوم توجه به یک نکته؛

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۳
به چشم بر هم زدنی قریب دو سال از عمر شورای پنجم گذشت و زودتر از آنچه گذشته، دو سال آینده سپری خواهد شد و همچنان که مردم #شیراز شاید حتی به خاطر نداشته باشند در شورای اول و دوم و ... به چه کسانی رای داده‌اند، به زودی منتخبان دور پنجم را نیز فراموش خواهند کرد مگر آنکه گل‌های سرسبد لیست امید! تا دیر نشده طرحی نو دراندازند...
ناامیدی عمیق مردم شیراز از شورای شهر برآمده از لیست امید و لزوم توجه به یک نکته؛
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ; صحنه‌های تاسف‌برانگیز درگیری لفظی روز گذشته و واژگان تکان‌دهنده رد و بدل شده میان رئیس شورای شهر شیراز با یکی از اعضای پرحاشیه شورا، به اصلی‌ترین موضوع مورد بحث در محافل رسانه‌ای و سیاسی شیراز تبدیل شده و البته بیش از هرچیز نا امیدی افکار عمومی از شورای برآمده از #لیست_امید را به همراه داشته است.
یک طرف درگیر این ماجرا، #سید_احمدرضا_دستغیب رئیس شورای شهر است؛ همان که نام خاندانی پرآوازه را یدک می‌کشد و سابقه نمایندگی مجلس را نیز در کارنامه‌اش دارد و به لحاظ سابقه عملکردی، یک سر و گردن از بقیه اعضای شورا بالاتر است.
طرف دیگر ماجرا، #مهدی_حاجتی عضو پرحاشیه شورا و حامی سابق یکی از فِرَق ضالّه بدنام است که هنوز خاطره رسوایی عقیدتی و البته حمایت تمام قد هم‌لیستی‌هایش در برابر انحراف وی، از افکار عمومی پاک نشده است.
حال در روزهایی که تن شیراز زخمی از #سیل ماه گذشته است و برخی خانه ها و کوچه پس کوچه های محله سعدی، هنوز نیازمند امدادرسانی جدی هستند، پژواک صدایی که از #شورای_شهر_شیراز به گوش می‌رسد آنقدر ناخوشایند و سخیف است که آدمی را به فکر فرو می‌برد که اصلا این لیست چگونه رای آورد و سرنوشت پایتخت فرهنگ و هنر را اینچنین به دست گرفت؟
قطعا تلخ‌تر و دردناک‌تر از حواشی این روزهای شورا، کارنامه عملکرد آن است. کارنامه‌ای پر از فرصت‌سوزی و اقدامات روبنایی که از هر زاویه‌ای به آن بنگری، غیر قابل دفاع است و نکته قابل تامل‌تر در این میان، سپری شدن تقریبا نیمی از عمر #شورای_پنجم است!
شورایی که اگر از آن بپرسی مهمترین اقدامات دو سال اخیرت را بازگو کن، هیچ پروژه عمرانی و یا شهرسازی دندان‌گیری که در دو سال اخیر پایه گذاری و به بهره برداری رسیده باشد را نشانت نمی‌دهد.
شورایی که علیرغم وعده‌های بسیار، در راه‌اندازی #سامانه_شفافیت که مناقصات و مزایده‌ها و فعالیت‌های مالی شهرداری را در اتاق شیشه‌ای و در معرض دید عموم قرار دهد عاجز است و انگار برایش مهم نیست ابهامات در خصوص هزینه‌کردهای شهرداری، دارد کل جریان اصلاح‌طلب شیراز را بدنام می‌کند و نه یک گروه خاص از آنها را!
شورایی که صدای برخی اعضایش از انتصابات غیر تخصصی (بخوانید سیاسی و فامیلی) در #شهرداری_شیراز ، به آسمان بلند است و شاید مهمترین اقدام این روزهایش، نامگذاری بخشی از بزرگراه حسینی الهاشمی به نام مرحوم #هاشمی_رفسنجانی و یا نامگذاری خیابانی به نام #بهمن_بیگی و ... باشد.
این روزها، شورانشینان بهتر از هرکسی می‌دانند اقدامات روبنایی به ظاهر فرهنگی، برای شیرازی‌ها آب و نان نمی‌شود و این شهر، نیازمند عزم جدی برای اصلاح روند شهرسازی و رفع آسیب‌های جدی موجود و همچنین سرمایه‌گذاری و برنامه ریزی برای ارتقای سطح فرهنگ شهروندی است.
🔸به چشم بر هم زدنی قریب دو سال از عمر شورای پنجم گذشت و زودتر از آنچه گذشته، دو سال آینده سپری خواهد شد و همچنان که مردم #شیراز شاید حتی به خاطر نداشته باشند در شورای اول و دوم و ... به چه کسانی رای داده‌اند، به زودی منتخبان دور پنجم را نیز فراموش خواهند کرد مگر آنکه گل‌های سرسبد لیست امید! تا دیر نشده طرحی نو دراندازند...
کد مطلب : ۲۰۲۳۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما