۰
plusresetminus

در هشتاد و دومین جلسه صحن علنی شورای شهر شیراز چه گذشت؟

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۲
هشتاد و دومین جلسه علنی صحن شورای شهر شیراز روز چهارشنبه یازده اردیبهشت ماه در محل این شورا با حواشی زیادی برگزار شد.
در هشتاد و دومین جلسه صحن علنی شورای شهر شیراز چه گذشت؟
به گزارش حافظ خبر،  هشتاد و دومین جلسه علنی صحن شورای شهر شیراز روز چهارشنبه یازده اردیبهشت ماه در محل این شورا با حواشی زیادی برگزار شد.
 
توهین درجواب علت ترک مکرر جلسات صحن علنی
در هشتاد و دومین جلسه علنی صحن شورای شهر شیراز یک عضو این شورا در اعتراض به ترک مکرر جلسات علنی شورای شهر از سوی ریاست شورا خواستار برکناری وی شد.
مهدی حاجتی ابراز داشت: رئیس شورا صلاحیت این مسئولیت را ندارد و باید در اولین جلسه نسبت به تعیین ریاست جدید با یک طرح دو فوریتی اقدام شود.
وی در اعتراض به سکوت اعضای شورای شهر و دعوت وی به سکوت گفت: در محافل خصوصی از رئیس شورا گلایه می‌کنید، اما به صورت علنی چرا صحبتی نمی‌کنید؟
 اعتراض عضو شورا موجب بازگشت احمدرضا دستغیب به صحن شورا شد.
رئیس شورا با ناراحتی در پاسخ به اعتراض عضو شورا ابراز داشت: فکر نمی‌کنم اخلاق اصلاح‌طلبی مدعیان دروغین اصلاحات این باشد که پشت سر دیگران دروغ بگویند؛ این روش اصلاحات نیست، از روش انسانیت هم نیست.
دستغیب ادامه داد: ما باید اصولی را با همدیگر به توافق برسیم و آن اصول شهرنشینی است، اینطور نیست که هرکسی به شیراز آمد خود را شهروند شیراز بداند؛ خدا پدر جهاد سازندگی را بیامرزد که 10 تا پل زد تا یک عده بیایند در شهر و ادعای شهرنشینی کنند!
حاجتی این سخنان رئیس شورا را فاشیستی خواند و دستغیب در پاسخ گفت: از طرف من مشکلی نیست که سخنان من را فاشیستی بدانید، انسان‌های بی‌منطق دیگران را محکوم به فاشیست می‌کنند.
احمدرضا دستغیب امروز در آغاز صحن علنی شورا نسبت به انتقاد یکی از رسانه‌ها در خصوص عدم حضور وی در جلسات علنی شورا واکنش نشان داده بود و نسبت به اعتراض عضو شورا هم پاسخی جز توهین نداشت.
در حالی که رئیس شورا جلسه را ترک و پایان صحن علنی شورا را اعلام کرد، اعضای شورا با ریاست ابراهیم صبوری جلسه را ادامه دادند.
 

به مناسبت روز روانشناس، تجلیل از روانشناسان همکار با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس
اعضای شورا، در هشتاد و دومین جلسه علنی(عادی) شورا از دکتر «حبیب هادیان فرد»، دکتر «علی ناصری»، دکتر «مسعود حسینچاری»، دکتر «کامران حکمت»،«محمدرضا گل همیشه بهار»، «بهرام بابایی زاده »، «مصطفی محسنی »، «علی کریمی»، «علی رضایی»، «منصور سهیلی»، «زهراتیموری»، دکتر«محمدرضا بردیده» و «احمد رحمانیان» معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس تجلیل کردند.
این روانشناسان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی با دستگاه قضایی در طول سال همکاری می‌کنند‌
 

اصرار اعضای شورای شهر شیراز بر اهدای کمک یک میلیارد ریالی به دانش آموزان سیل زده منطقه سعدی
 اعضای شورای اسلامی شهر شیراز بر ایراد هیات تطبیق مصوبات فرمانداری شیراز مبنی بر کمک به دانش آموزان منطقه سیل زده محله سعدی اصرار کردند و مجددا این مصوبه با تعیین کمک یک میلیارد ریالی به فرمانداری شیراز ارجاع شد.
 

سه نامگذاری جدید در شیراز
در این جلسه همچنین اعضای شورای اسلامی با نامگذاری تقاطع مهدیه_امیرکبیر به نام استاد «محمد بهمن بیگی»، تقاطع باهنر_کمربندی به نام دکتر «علی‌اصغر خدادوست» و بزرگراه ۱۲کیلومتری از حسینی الهاشمی به سمت  شهرک فجر به نام مرحوم آیت‌الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» موافقت کردند.
 

عضو شورای شهر شیراز خواستار توجه شهردار به اصلاح ساختار چگونگی جذب نیرو در شهرداری شیراز شد
دکتر «قاسم مقیمی» رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز با اشاره  به آیین نامه استخدام کارکنان شهرداری های کشور مصوب ۱۳۸۱/۰۸/۱۵ هیات وزیران خواستار ارائه توضیح شهردار شیراز در خصوص چگونگی جذب نیروهای جدید شد.
دکتر مقیمی گفت:  بکارگیری هرگونه نیرویی منوط به موافقت شورای شهر، وزارت کشور و یا سازمان برنامه و بودجه است.
وی با تذکری به شهرداری شیراز  افزود: ماده ۱۱ این آیین‌نامه نیز بر تایید صلاحیت‌های عمومی و اجتماعی مستخدمین در شهرداری‌ها و مواد ۱۲،۱۳،۱۴،۲۱ مجددا بر استخدام هرگونه نیرویی در شهرداری با امتحان و تایید وزارت کشور مجاز دانسته شده است.
عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: بنابر شواهد نه شورا تاکنون مجوزی صادر نموده است و نه وزارت کشور درطول دوسال گذشته آزمونی برگزار کرده است.
دکتر مقیمی خاطرنشان کرد: اگر ازمون و یا مجوزی هم باشد حق با نیروهای خدوم شرکتی است که سال‌هاست در شورا و شهرداری خدمت رسانی می‌کنند. 
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: ضروری است مقرر کنید نهایتا ظرف مدت یک هفته کلیه استعلامات، مدارک تحصیلی، موقعیت شغلی و نوع استخدام نیروهای جدیدالورود به شورای شهر اعلام و ارسال شود تا ضمن بررسی وضع موجود، نسبت به هرگونه ورود و انتصاب نیروها در آینده عمل به مر قانون سرلوحه کار شهرداری قرار گیرد.
 

تصویب بیانیه پیشنهادی شهرداری درخصوص «چشم انداز شیراز ۱۴۲۰»
«نواب قائدی» سخنگوی شورای شهر شیراز در حاشیه هشتاد و دومین جلسه علنی این شورا گفت: این بیانیه با شعار «شیراز؛ پایتخت فرهنگ و تمدن پارسی» برای توسعه شیراز در بیست سال اینده توسط شهرداری تنظیم و به تصویب شورای شهر رسید.
قائدی افزود: شیراز ۱۴۲۰؛ متکی بر قابلیت‌ها و منابع با ارزش خود و ارتقای ظرفیت‌های توسعه‌ای درون زا، به اقتصادی رقابت پذیر و ارزش افرین مبتنی بر فعالیت‌های گردشگری و ارائه خدمات برتر و پشتیبان تولید در پسکرانه خلیج فارس تبدیل شده و زمینه ساز فرصت‌های نوین سرمایه‌گذاری است.
 
 
کد مطلب : ۲۰۲۳۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما