۰
plusresetminus

معاون فرهنگی شهرداری شیراز: شعارهای استفاده شده در تبلیغات شهری مهندسی شده است/ بنا نداریم با یک انتقاد از میدان بیرون رویم

تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۸
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز گفت: تمام شعارها و نوشته هایی که تزیین کننده تابلوهای تبلیغاتی شهرداری شده، مهندسی و کارشناسی شده است. محمد فرخ زاده افزود: برای تعریف و نوشتن این شعارها، کارگروهی تخصصی تشکیل داده ایم که با استفاده از منابع قرآن، احادیث، روایات و شاخص های سبک زندگی، مطالبی را استخراج کرده و مهندسی می کنند. وی با تصریح اینکه استفاده از جملات عامیانه و در عین حال محترمانه، مخاطبان فراگیری داشته و دارد، این جملات را در تلطیف فضای موجود در بین اقشار مختلف موثر دانست و گفت: بنا نداریم با یک انتقاد از میدان به در رویم، کار کاملا کارشناسی شده بوده و حاضریم منابع را به شهروندان ارایه کنیم. این مقام فرهنگی با تاکید براینکه شیراز به عنوان یک شهر فرهنگی در شعارها و کاربردی واژه هایی که جنبه آموزشی دارد، دچار کلیشه شده بود، گفت: ادبیات اداری و ضابطه ای مخاطبی خاص و محدود داشته و دارد، نیاز جوانان و عامه مردم باید شناخته شده و مطابق این نیاز عمل کنیم. فرخ زاده در عین حال گفت: مدعی نیستیم که کار ضعف ندارد و کامل است، اما اینکه کل موضوع نفی شود را نمی پذیریم، باید کاستی ها را مشخص کنیم و همین نقدها در شناسایی کاستی ها یاریمان خواهد داد. او با بیان اینکه ظرف مدت 40 روز بیش از 13 هزار پیامک تشکرآمیز و تشویق کننده در خصوص این شعارها به شهرداری ارسال شده است، گفت: خانه گرافیک را با همراهی کارشناسان و اساتید دانشگاه در همین راستا راه اندازی کرده ایم تا بتوانیم از کاستی های فعالیتها بکاهیم. معاون فرهنگی شهرداری شیراز با یادآوری اینکه با شدت و حدت بیشتری کار دنبال می شود، از رانندگان تاکسی، اتوبوس، وانت و مینی بوس عذرخواهی کرد و گفت: نباید نظرات غیرکارشناسی در موضوعی که اصل آن را نمی دانیم، بیان کنیم و با الفاظی بخشی از فعالان تاثیرگذار جامعه را هم زیر سئوال ببریم. فرخ زاده گفت: اینکه گفته شود ادبیات وانت باری یا پشت اتوبوسی، صحیح نیست، بعضی از جملاتی که پشت اتوبوس ها، کامیونها و بعضی وسایل نقلیه نوشته شده است، انسانی و تاثیرگذار بوده و عامه مردم آن را می پذیرند. منبع: ایسنا
کد مطلب : ۲۰۲۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما