۰
plusresetminus

اختراع دستگاهی که برای جنین در شکم مادر موسیقی پخش می‌کند

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۴
یک باور معروف وجود دارد که می گوید جنین در حال رشد در رحم مادر از گوش دادن به موسیقی سود می‌برد. بیشتر افرادی که چنین باوری دارند، در حین بارداری موسیقی‌های کلاسیک محبوب را گوش می‌دهند. اما «بیبی‌پاد» ادعا می‌کند که این‌ها کافی نیستند.
اختراع دستگاهی که برای جنین در شکم مادر موسیقی پخش می‌کند
به گزارش حافظ خبر، دانشمندان دستگاهی اختراع کرده‌اند که برای جنین در شکم مادر موسیقی پخش می‌کند. به نظر می‌آید اکنون شرکت‌هایی مانند اپل برای ساخت نسل جدید ایرپادها باید مخاطبان جدید خود را نیز درنظر بگیرند.
به گزارش آی‌اف‌ال‌ساینس، این دستگاه یک اسپیکر است که در درون مجرای پیش از رحم مادر قرار می‌گیرد و نوای گرم موسیقی را برای جنین در حال رشد پخش می‌کند. این دستگاه تنها ۱۵۰ دلار قیمت دارد و می‌توان آن را از سایت «بیبی‌پاد» (BabyPod) خریداری کرد.
BabyPod برای جنین در شکم مادر موسیقی پخش می‌کند
دستگاه بیبی‌پاد یک اسپیکر کوچک که می‌توان آن را به هرگونه دستگاه مخصوص پخش موسیقی متصل کرد. سپس با قرار دادن آن در مجرای پیش‌رحمی می‌توان موسیقی دلخواه را در سراسر رحم برای جنین پخش کرد. این دستگاه همچنین قابلیت اتصال به هدفون و هدست را دارد؛ بدین وسیله مادر و پدر نیز قادر خواهند شد همزمان به همان موسیقی گوش دهند.
کمپانی اسپانیایی سازنده این دستگاه در وب‌سایت خود آورده است: «موسیقی مرکز تحریک ارتباطات و زبان را در جنین تحریک می‌کند. این موضوع پاسخ حرکات صوتی را القاء می‌کند. بدین وسیله نوزدان یاد می‌گیرند تا با استفاده از زبان‌شان به صحبت کردن بپردازند. با استفاده از بیبی‌پاد کودکان ارتباط با اصوات را از درون رحم مادر آغاز می‌کنند.»
یک باور معروف وجود دارد که می گوید جنین در حال رشد در رحم مادر از گوش دادن به موسیقی سود می‌برد. بیشتر افرادی که چنین باوری دارند، در حین بارداری موسیقی‌های کلاسیک محبوب را گوش می‌دهند. اما بیبی‌پاد ادعا می‌کند که این‌ها کافی نیستند.
کلینیک مارکوس در مادرید اسپانیا، مرکز تحقیقاتی این کمپانی است. آنها ادعا می‌کنند: «جنین تنها می‌تواند موسیقی را گوش کند که مستقیما به او می‌رسد و به سختی می‌تواند صداهایی را که در اطراف وجود دارند درک کند.»

علم و فناوری
کد مطلب : ۲۰۲۲۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما