۰
plusresetminus

آقای استاندار! آقای شهردار! ای‌کاش شبی را در اینجا به صبح می‌رساندید !

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۲
در زیرپوست شهر شیراز, در کوچه و پس کوچه ها جرم و جنایت بیداد می کند اما کو گوش شنوا...
آقای استاندار! آقای شهردار! ای‌کاش شبی را در اینجا به صبح می‌رساندید !
به گزارش حافظ خبر، کمی آنسوتر از کوچه و خیابان که نگاه می‌کنی چشمت به گنبد و گل‌دسته امام‌زادگان واجب التعظیمی می‌افتد که پرشکوه تو را به سوی معنویت و آرامشی وصف ناپذیر دعوت می‌کنند اما دریغ و صد افسوس که چندی است ریه‌های ساکنین و مجاورین این حرم‌ها به جای پرشدن از عطر زیبای معنویت و ملکوتی ذکر و دعا؛ بوی تعفن مواد افیونی را تنفس می‌کند و کوچه پس کوچه های آن ؛سایه‌های ترس و وحشت را یدک می‌کشند.
هر روز برخی‌ها را می‌بینی که جام بدست، عرض خیابانها را طی می‌کنند وعربده‌های بدمستی‌شان گوش فلک را کر می‌کند و خدا نکند که فرد ضعیف و یا مظلومی به تور آنها بیفتد...
اینجا دیگر حتی از امنیت سقف بالای سر هم خبری نیست، پشت بام‌های برخی منازل؛ به اتوبان فروشندگان مواد و ساقی‌های شراب وانبار جاسازی مواد و مشروبات الکلی تبدیل شده است .
شکایت.های مکرر اهالی و حضور پلیس در منطقه هم امری عادی و تکراری جلوه می‌نماید!
در روز روشن ودر انظار عمومی، خرید و فروش‌های ممنوعه، راحت تر از خرید از بقالی محل انجام می‌شود و پول‌های کثیف دست به دست می‌گردند.
آری!:در همین نزدیکی و در همین حوالی! نزدیک من و شما در این گوشه شهر هستند کسانی که به دلیل آلودگی محیط زندگی و نداشتن امنیت و آرامش وچاره‌ای جز سکونت در اینجا ؛ آرزو دارند ساعتی به آرامی سر بر بالین بگذارند و دمی استراحت کنند بلکه آلام روحشان کمی تسلی یابد .
اما چه می شود کرد ؟؟؟؟!!!
آقای شهردار! آقای استاندار! ای‌کاش فقط یک شب را در اینجا به سر می‌بردی!
برخی مسئولان به خواب گران فرو رفته‌اند و فراموش کرده‌اند که دراین هیاهو و ازدحام روزمرگی‌ها ؛ آنان به خاطر مسئولیتی بر صندلی راحت‌شان تکیه زده‌اند.
مگر ممکن است با این همه وسایل وابزار پیشرفته که حتی لباس‌های پلیس هم به دوربین پیشرفته مجهز شده‌اند نتوانند مجرمین را شناسایی کنند .
مردم اینجا از بس که فریاد زده اما کسی صدایشان را نشنیده است دیگر حتی نای فریاد زدن هم ندارند .
ابنجا دیگر برای مردم رمقی باقی نمانده است .
آیا مدعی العمومی که حقوق حقه مردم را به آنان بازگرداند در این شهر هست ؟
کوچه ،پس کوچه های منتهی به حرم مطهر شاهچراغ، محله سنگ سیاه، لب آب، آستانه، شاه داعی اله و هر آنچه که آنرا بافت تاریخی می‌نامید اما از حقیقت پشت پرده‌اش که همان بافت فرسوده و به حال خود رها شده است فرار می‌کنید را دریابید!
خطر مردم این شهر را تهدید می‌کند.
کد مطلب : ۲۰۲۰۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما