۰
plusresetminus

نقش مهم و بي بديل شوراها درتأمين امنيت جامعه

تاریخ انتشاردوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۴۷
فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه شوراها نقش مهمي در تأمين امنيت در جامعه دارند، بر تعامل و همكاري شوراها با پليس تأكيد كرد.
نقش مهم و بي بديل شوراها درتأمين امنيت جامعه
به گزارش حافظ خبر، سردار " احمد علي گودرزي " با تبريك نهم ارديبهشت روز شوراها اظهار كرد : قطعا" مشاركت اقشار مختلف مردم ، شوراها و دهياران در پيشگيري از وقوع جرم و آسيب هاي اجتماعي كمك زيادي به پليس در برقراري امنيت مطلوب مي كند.
وي ضمن تبريك به اعضاي شوراها در سراسر استان، افزود: امر شورا و مشورت آنچنان از اهمیت بسزایی برخوردار است که قرآن مجید یک سوره را به نام شورا اختصاص داده و در آیات بی شماری بر این موضوع تاكيد شده است، بنابراين برقراري امنيت مستلزم همكاري و مشارکت شوراها و معتمدين مردم با پليس در پيشگيري از وقوع آسيب هاي اجتماعي و جرايم مي باشد.
رييس پليس فارس تصريح كرد: همین توجه به شوراها در تعالیم قرآن و عترت، موجب شده تا تاسیس شوراها (مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر روستاها) در ایران به قانون تبدیل شده و انتخابات آن هر چهار سال یکبار در تمام نقاط ایران با شور فراوان همراه باشد.
سردار گودرزي خواستار مشارکت همه جانبه شهروندان و مسئولين در برقراري امنيت شد و گفت: شجره طیبه انقلاب اسلامی سال ها است که از چشمه مردم سالاری دینی آبیاری شده و در این بین میدان دادن به شوراها، بر طراوت این درخت سرافراز افزوده است، در همين راستا مشارکت مردم و اعتماد سازي، مهم ترين اهدافي است که پليس به دنبال دستيابي به آن ها است.
وي بر نقش نيروي انتظامي در استقرار نظم و امنيت در جامعه اشاره کرد و گفت: در نظام اسلامي اقتدار پليس در پذيرش عامه مردم است که مي توان آنها را در برقراري نظم و امنيت جامعه مشارکت داد.
 
کد مطلب : ۲۰۱۹۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما