۰
plusresetminus
استاندار فارس در نشست با روسای کانون‌های فرهنگی مساجد:

کانون های فرهنگی و هنری مساجد در کاهش ناهنجاری های اجتماعی موثر باشند/ بنگاه های اقتصادی حامی مساجد باشند

تاریخ انتشاريکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۳
استاندار فارس شاخص موفقیت مساجد و کانون های فرهنگی و هنری فعال در این مساجد را کاهش آسیب ها و ناهنجاری ها و تقویت روحیه نوع دوستی و اخوت در جامعه دانست و افزود: با توجه به حضور مساجد در محل ها و مناطق مختلف ابتدا باید شرایط هر منطقه به صورت علمی بررسی و سپس برنامه عملیاتی مناسب با مشکلات و نیازهای فرهنگی و اجتماعی آن محل را تدوین کنند.
کانون های فرهنگی و هنری مساجد در کاهش ناهنجاری های اجتماعی موثر باشند/ بنگاه های اقتصادی حامی مساجد باشند
به گزارش حافظ خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در نشست با روسای کانون های فرهنگی هنری مساجد با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی هر چه دارد از مساجد است، مساجد را نقطه شروع همه حرکت ها و محور فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... در حوزه های نرم افزای و سخت افزاری و کالبدی برشمرد.

 

دکتر رحیمی با اشاره به اینکه هسته اولیه شهرها و روستاها در جوامع اسلامی از گذشته تا کنون مساجد بوده و کانون های اقتصادی، علمی و فرهنگی همچون بازار مدرسه و دارالحکومه نیز در جوار این مساجد شکل می گرفته اند ، عنوان کرد: متاسفانه در عصر جدید این اصل مهم در شهرسازی ها کمتر مورد توجه قرار گرفته است که باید با توجه به چارچوب فرهنگ ایرانی اسلامی حرکت تاریخی مجتمع های زیستی را احیا کنیم.  

 

استاندار فارس با تاکید بر اینکه جوانان جامعه پذیرای فرهنگ غنی اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: فعالیت های مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد باید به گونه ای باشد که جوانان را بیش از پیش جذب کنند.

وی با بیان اینکه باید در بعضی از برنامه ها تجدید نظر کنیم ادامه داد: جذب افراد و جوانان نیازمند این است که حرف ها و شعارها با اعمالی که انجام می شود همخوانی داشته باشد؛ چرا که در صورت وجود مغایرت در آنچه می گوییم وآنچه انجام می دهیم سبب ایجاد گسست میان نسل جوان و آماده پذیرش با فرهنگی اسلامی خواهیم شد.

نماینده عالی دولت در استان فارس شاخص موفقیت مساجد و کانون های فرهنگی و هنری فعال در این مساجد را کاهش آسیب ها و ناهنجاری ها و تقویت روحیه نوع دوستی و اخوت در جامعه دانست و افزود: با توجه به حضور مساجد در محل ها و مناطق مختلف ابتدا باید شرایط هر منطقه به صورت علمی بررسی و سپس برنامه عملیاتی مناسب با مشکلات و نیازهای فرهنگی و اجتماعی آن محل را تدوین کنند.

استاندار فارس همچنین ضمن تاکید بر حمایت از فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد پیشنهاد داد که هر یک از بنگاه های اقتصادی و دستگاه های اجرای حمایت از یکی از این مساجد را در دستور کار قرار دهد.

وی ادامه داد: در این صورت نه تنها بنگاه اقتصادی مورد نظر پایگاهی برای افزایش مخاطبین خود و برخورداری از همراهی حامیان راستین و صادق بهره مند می شود مساجد نیز نیازهای اقتصادی ، کاریابی برای اعضا و حتی آموزش در آن بنگاه اقتصادی را تامین می کنند.

  دکتر رحیمی همچنین با اشاره به فرا رسیدن دهه تکریم مساجد در آستانه حلول ماه مبارک رمضان ابراز امیدواری کرد آمادگی لازم برای بهره مندی معنوی از فیوضات این ماه مبارک را داشته باشیم.
کد مطلب : ۲۰۱۸۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما