۰
plusresetminus
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

بانک‌ها به بانک مرکزی صد هزار میلیارد تومان بدهکارند

تاریخ انتشاريکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۸
رئيس كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي میزان بدهی بانک‌های مختلف به بانک مرکزی براساس محاسبات طراز دارايي‌ها را ١٠٠ هزار ميليارد تومان اعلام كرد .
بانک‌ها به بانک مرکزی صد هزار میلیارد تومان بدهکارند
به گزارش حافظ خبر، غلامرضا تاجگردون در جلسه شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي كه با حضور رئيس و اعضاي كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي در شيراز برگزار شد، گفت: فضاي خوبي در قالب شوراي گفت‌وگو و نشست‌هايي از اين قبيل طي سال‌هاي گذشته شكل گرفته است و اينكه عيوب قوانين بيرون بيايد خود يك حسن است . وي با بيان اينكه در سطح بندي آمايشي كشور باید يك تقسيم كار وجود داشته باشد، افزود: فارس ظرفيت زيادي دارد و بايد نقش ملي خود را ايفا كند .
رئيس كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه توقع نداريم استان‌هاي كوچك موتور توسعه كشور باشند، گفت: اما انتظار داريم استان‌هايي مانند فارس و اصفهان موتور توسعه كشور باشند و نداشته هايشان مرتفع شود .
تاجگردون به صادرات يك و نيم ميليارد دلاري توسعه صادرات نفتي فارس اشاره و عنوان كرد: اين ميزان درآمد نفتي در شرايط فعلي كشور عدد كمي نيست .
وي ادامه داد: شيراز و فارس قطب درمان كشور محسوب مي‌شود و حجم زيادي از خدمات آن به اقصي نقاط كشور ميرسد اما مشكلاتي در بخش زيرساخت‌ها دارد كه در اين جلسه مطرح شد. در اين راستا بيمارستان ميانرود شيراز كد دار شد.
رئيس كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي به پروژه راه آهن شيراز بوشهر اشاره و با بيان اينكه كه بعد ملي اين پروژه مي‌طلبد كه همه نمايندگان براي اختصاص اعتبارات لازم تلاش كنند، گفت: انتظار داريم در استان‌ها سرعت عمل بالا رود و بازخورد آنها را به ويژه در بخش واگذاري‌ها شاهد باشيم .
تاجگردون در بخشي از سخنانش با تصريح بر اينكه بعضي مديران ما تمایلی ندارند پروژه‌ها را واگذار كنند، گفت: برخي از پروژه‌هاي فارس قابليت واگذاري به بخش خصوصي و البته گيرهايي در سيستم قضايي هم دارد و مدير به همين دليل مي‌ترسد آن را واگذار كند، ابن در حالي‌ است كه رئيس قوه قضاييه موافقت كرده كه واگذاري‌ها بدون قيد و بندهاي اجرايي باشد .
وي با تاكيد بر اينكه واگذاري پروژه به بخش خصوصي از ملاك‌هاي ارزيابي مديران باشد، تصريح كرد: ديگر نمي‌دانيم در تبصره ١٩ چه چيز ديگري را بايد تصويب كنيم .
رئيس كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي همچنين ميزان بدهي بانك‌ها به بانك مركزي براساس محاسبات طراز دارايي‌ها را ١٠٠ هزار ميليارد تومان اعلام كرد .
تاجگردون با بيان اينكه سال گذشته تجربه بخشودگي زير ١٠٠ ميليون تومان داشتيم، گفت: بانك كشاورزي يكي از بانك‌هايي بود بهره مناسبي از اين حركت برد .
وی به وجود ٢٥ ميليون پرونده زير چهار ميليارد تومان و ١١٥  هزار پرونده بالاي چهار ميليارد در كشور اشاره و خاطرنشان كرد: بخشودگي سود مركب بانكي يكي از مهمترين كارهايي كه مي‌توان براي بانك‌ها و بخش‌هاي اقتصادي انجام داد .
تاجگردون با تاكيد بر اينكه هر جا نياز به اصلاح قوانين است ورود مي‌كنيم اما در برخي قوانین مانند تجارت هرچه دست نزنيم بهتر است، اظهار كرد: حذف قوانين اضافي بايد در دستور كار مجلی قرار گيرد.
رحیمی: فارس شناسنامه ایران است
استاندار فارس با تاکید بر اهمیت بازگشت تسهیلات، پرداخت این امر را سبب مهیا شدن زمینه پرداخت مجدد تسهیلات و ایجاد انگیزه در سپرده گذران نزد بانک‌ها دانست .
عنايت‌الله رحيمي در این جلسه، استان فارس را شناسنامه ایران دانست و بر لزوم توجه ویژه کمیسیون‌های مجلس به استانی که پایتخت فرهنگ و ادب، سومین حرم اهل‌بیت (ع) و مهد دانشمندان و ادبا و مفاخر ایران زمین است تاکید کرد .
وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر تعامل مثبت و سازنده‌ای بین قوای سه‌ گانه به ویژه مجلس و دولت وجود داشته، این تعامل را سبب رفع بخشی از مشکلات دانست و ابراز امیدواری کرد با تقویت هم‌افزایی بین قوا سایر مشکلات نیز مرتفع شود.
استاندار فارس با اشاره به نامگذاری سال 98 به عنوان سال رونق تولید، عنوان کرد: رونق تولید ایجاد اشتغال و بهبود معیشت را در پی خواهد داشت که امروز دغدغه همه مسئولان کشور است.
رحیمی رونق تولید را نیازمند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی دانست که با مشارکت بخش خصوصی و یا پرداخت تسهیلات دولتی محقق می‌شود.
وی همچنین همچنین از اعضا کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خواست توجه ویژه‌ای به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با بیش از 70درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند.

استاندار فارس با بیان اینکه  تبصره 19 قانون بودجه درواگذاری این پروژه ها به بخش خصوصی به کار گرفته شده است، افزود: انجام نشدن کامل این تبصره به علت تلاطمات ارزی و یا جذاب نبودن پروژه‌ها از نظر اقتصادی است که تلاش شده این جذابیت‌ها در پروژه‌های نیمه‌تمام ایجاد شود .
 
کد مطلب : ۲۰۱۸۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما