به گزارش
حافظ خبر, نشست مطبوعاتی نحوه خدمات رسانی اپراتورها در ایام نوروز 98 با حضور در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
نشست مطبوعاتی نحوه خدمات رسانی اپراتورها در تعطیلات نوروز 98 در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در این نشست خبری گفت:
سه بخش دستور اقدام داشتیم با دستگاه ها و اپراتورها جلساتی برگزار کردیم.
مناطق پر تردد در شهرها و جاده ها شناسایی و تاکید بر تقویت آنتن دهی شد.
شرکت ارتباطات سیار, همراه اول تمام مناطق پر تردد را ستیت های خود را تبدیل به ثابت کرده و در ایام نوروز ظرفیت این سایت ها را افزایش داده اند تا شبکه پاسخگوی نیاز تماس های صوتی باشد.
اینترنت نقاط پربازدید تخت جمشید حافظیه سعدیه و ارگ کریم خانی سرویس چتر همراه اول, سرویس به صورت وای فای می باشد که از این طریق می توانند از اینترنت استفاده کنند.
ایرانسل در نقاط پر ترافیک سایت هایی را به شکل سیار نصب کرده و در نقاط پرترافیک دیگر افزایش ظرفیت داشته اند.
هرسه اپراتور آمادگی خود را برای پذیرایی از مهمانان نوروزی اعلام کرده اند.
اپراتورها به دو روش خدمات خود را ارائه می دهند که یک روش به صورت دفاتری در سطح شهر و محل های پرتردد و خدمات غیرحضوری بدین صورت که هرسه اپراتور یک سامانه الکترونیکی دارند;
مشترکان همراه اول با شماره 9990 می توانند خدمات غیرحضوری را در یافت کنند 09129990 نیز شماره ای می باشد که با شماره های جز سیم کارت همراه اول امکان پذیر می باشد و در هر روز 10 دفتر ثابت و 7 دفتر به صورت کشیک می باشد
09357000000 شماره برای ارائه خدمات ایرانسل می باشد که تماس با آن رایگان برای سیم کارت های ایرانسل می باشد
سامانه رایتل 200 می باشد و با خط های جز رایتل شماره 120000000 را می توان استفاده کرد
دولت الکترونیکی تنها متولی اش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست, مسئولیت وزارتخانه آماده کردن زیرساخت ها می باشد که پیشرفت های بسیار خوبی داشته ایم.
با دولت الکترونیک بسیاری از مشکلات زندگی روزمره, مشکلات حل می شود.
با تعاملات وزارتخانه های مختلف امیدواریم هرچه بیشتر به دولت الکترونیک نزدیک شویم.
هیچ کشوری در دنیا دولت الکترونیک را به صورت کامل پیاده نکرده و ایران با رشد در بحث زیرساخت ها, توسعه خدمات رتبه جهانی 6 رتبه و منطقه ای 4 رتبه بهبود پیدا کرده ایم.
در سال 2017 رتبه ما در جهان 81 و در منطقه 16 می باشد.
روند رسیدگی به شکایات از اپراتورها به صورت غیرحضوری: سامانه 195 وظیفه رسیدگی به شکایات را بر عهده دارد
پاسخ شکایات از سه روز تا ده روز می باشد
میانگین روزانه 10 شکایت داریم
بیشتر شکایات مربوط به مشکل و کیفیت اینترنت و آنتن دهی می باشد
عمده مشکل ما در جاده ها به منظور پوشش, نبود زیرساخت های لازم می باشد
در شیراز همراه اول حداقل 50 سایت جدید و ایرانسل 60 سایت جدید را در دست احداث به منظور ارائه کیفیت بهتر دارند
بحث پارازیت ها: 18 ایستگاه پایش ثابت در شهر شیراز نصب شده که میزان تشعشعات را به صورت آنلاین هر لحظه می توان مشاهده کرد
تا الان در سطح شیراز, استان و منطقه تشعشعات بالاتر از حد مجاز را نداشته ایم
هرجا و هر نقطه ای اطلاع رسانی شود که امکان وجود تشعشع باشد, سریعا رسیدگی و به صورت دقیق بررسی می شود و قابل ذکر است که هر دستگاه مخابرات پیش از بکارگیری, این مشخصه مهم را به طور دقیق و جزئی بررسی می کنند تا از بروز هرگونه مشکلی جلوگیری شود.
7 هزار و 70 کیلیومتر جاده داریم که 6 هزار 295 کیلومتر را همراه اول و ایرانسل 5 هزار و 74 کیلومتر
389 کیلومتر خط ریلی
همراه اول 263.46 کیلومتر حدود 67 درصد و ایرانسل 270.96 کیلومتر حدود 69 درصد
میزان پوشش جاده ای همراه اول در استان فارس از 83.3 الان به 89.05 رسیده که رشد حدود 6 درصدی داشته و میزان پوشش جاده ای ایرانسل از
38.07 درصد الان به 71.78 رسیده است
معاون پست استان فارس در این نشست خبری عنوان کرد:
پست در طول سال درمجموع 7 روز تعطیل بیشتر ندارد و در سایر روزها مشغول کار و فعالیت می باشد.
در ایام نوروز در نمایندگی های پستی, ادارات و دفاتر پستی که در شیراز 7 ناحیه و 28 ناحیه در سهرستان ها از 8 صبح تا 12 فعال می باشند.
113 دفتر پیشخوان در شیراز فعال می باشند که در شیفت عصر نیز بسیاری از آن ها فعال خواهند بود.