۰
plusresetminus
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

شیراز قطب حوزه اقتصاد دانش بنیان است

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۶
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، شیراز را به عنوان قطب اصلی حوزه اقتصاد دانش بنیان کشور معرفی کرد.
شیراز قطب حوزه اقتصاد دانش بنیان است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ،  سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور سه شنبه با هدف بازدید از طرح‌های دانش بنیان و حضور در شورای اداری فارس وارد شیراز شد.
وی در بدو ورود به شیراز از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی بازدید و سپس شتاب دهنده و مرکز نوآوری پرسیس ژن در شهرک صدرا را افتتاح کرد.
بازدید از پارک علم و فناوری فارس، شرکت مهندسین مشاور رادمان صنعت نصر، شرکت مهندسی و پژوهشی امواج آبی، پارک علم و فناوری و مرکز نوآوری و طرح‌های فناورانه دانشگاه شیراز و همچنین شتاب دهنده کوانتوم دانشگاه شیراز از دیگر برنامه‌های حضور یک روزه دکتر ستاری در شیراز خواهد بود.
ستاری همچنین پس از بازدید از مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی شیراز از واحدهای فناور حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی هم بازدید و سپس در شورای اداری فارس شرکت حضور خواهد یافت و در پایان از شرکت کارخانجات مخابراتی ایران در شیراز بازدید دارد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در حاشیه بازدید از واحدهای دانش بنیان مستقر در شهرک صنعتی شیراز گفت: جهت گیری اقتصاد استان فارس به سمت اقتصاد دانش بنیان است.
ستاری با اشاره اینکه جوانان به عنوان محور توسعه اقتصادی در قالب شرکت‌ها می‌توانند خلق ثروت کنند، بیان کرد: تا امروز جهت گیری خوبی در این حوزه در کشور انجام شده است اما فاصله زیادی تا رسیدن به هدف اصلی وجود دارد.
وی ادامه داد: کار ما این است که مشکلات و مسائل شرکت‌ها را پیگیری و حل کنیم.
وی با بیان اینکه با از شرکت‌های دانش بنیان حمایت‌های خوبی می‌شود، افزود: تمام شرکت‌هایی که رشد کردند و از پارک علم و فناوری خارج و درشهرک‌های صنعتی مستقر شده‌اند و شرکت‌ها و استارت آپ‌هایی که تازه به این عرصه وارد شده‌اند زیر چتر حمایتی دولت قرار می‌گیرند.
ستاری اظهار داشت: امروز برای کمک در حوزه زیر ساخت‌ها تصمیمات و مصوباتی خواهیم داشت تا بخش خصوصی با تمایل بیشتری در این حوزه سرمایه گذاری کند.
مهر
کد مطلب : ۱۹۶۴۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما