نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲ مسیر ریلی برای اتصال جهرم به شبکه راهآهن سراسری در قانون بودجه تعریف شده است.
به گزارش "حافظ نیوز"، محمدرضا رضایی با بیان اینکه در قانون بودجه ۲ راهآهن برای جهرم تعریف شده است اظهار داشت: مسیر شیراز- جهرم- لار -بندرعباس و مسیر جدیدی که امسال در بودجه آورده شده است راهآهن جهرم- سروستان- شیراز و در نهایت به سمت تهران است.
وی افزود: مسیری که قبلاً پیشبینی شده و مدتی کار اجرایی آن انجام شده است از منطقه کوار به راهآهن شیراز به سمت بوشهر متصل میشود اما این پروژه بهخاطر مسائل مالی کشور متوقف بوده و بیشتر از ۱۰ درصد کار نشده است.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر اتصال جهرم به راهآهن از این مسیر در نهایت به جایی منتهی میشود که راهآهنی وجود ندارد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسیر جدید اتصال جهرم به راهآهن ملی٬ تصریح کرد: مسیر راهآهن شیراز به سمت گلگهر تا سروستان کار آن انجام شده است و جهرم از این نقطه که نزدیک به ۸۰ کیلومتر فاصله دارد، به راهآهن ملی متصل میشود.
وی با بیان اینکه راهآهن شیراز- لار- جهرم- بندرعباس نیز کماکان در قانون بودجه ردیف دارد افزود: با حمایتهای دولت و سازمان برنامه و بودجه مسیر جدید نیز تعریف و مشاور آن مشخص شده و در حال مطالعه مسیر است که در ۳ ماهه اول سال مناقصه آن برگزار میشود.
رضایی در خصوص اینکه بخش خفر از مسیر راهآهن حذف نشده است٬ توضیح داد: راهآهن قبل وجود دارد و ارزش راهآهن در یک منطقه به ایستگاه آن است و ایستگاهی که قبلاً در فتحآباد خفر پیشبینی شده بود در راهآهن جدید نیز در همان مکان قبلی وجود دارد.
کمبز با خیار میاد
این هم از این دست قول و وعده ها است