۰
plusresetminus

اجرای طرح پژوهشی و نظرسنجی عمومی "شیراز از نگاه مسافران نوروزی"

تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۷
در ایام نوروز طرح تحقیقاتی "شیراز از نگاه مسافران نوروزی" از ۳ فروردین تا ۱۳ فرودین در حال انجام است.
اجرای طرح پژوهشی و نظرسنجی عمومی "شیراز از نگاه مسافران نوروزی"
به گزارش "حافظ نیوز"، در ایام نوروز  طرح تحقیقاتی "شیراز از نگاه مسافران نوروزی" از ۳ فروردین تا ۱۳ فرودین در حال انجام است. 
به گفته رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز این طرح علمی - پژوهشی دارای سه محور موضوعی مجزا می باشد.
ابراهیم گشتاسبی راد افزود: سنجش اطلاعات پایه ای گردشگران و نیز اطلاعات پایه ای پیرامون وضعیت سفر به شیراز، توصیف جایگاه و رتبه ی شیراز در ابعاد مختلف و از منظر مسافران و مردم شهرهای مختلف ایران و سنجش و ارزیابی تسهیلات و خدمات نوروزی ارائه شده در شهر شیراز با محوریت خدمات و رسالت شهرداری شیراز از جمله سه محور موضوعی این طرح علمی-پژوهشی می باشد.
وی در تشریح هدف از برگزاری این پژوهش عنوان کرد: برآنیم با انجام این پژوهش؛ توصیف و سپس تبیینی واقع گرایانه از شهرمان شیراز از نگاه گردشگران و مسافران داشته باشیم. 
وی در ادامه گفت: بدیهی است با اطلاعات حاصل از این پژوهش، در سال های آتی، خدماتی هدفمندتر و منطبق با ذائقه و انتظارهای جامعه مخاطب خواهیم داشت و از سوی دیگر کاستی های گذشته را برطرف و توانمندی های بالقوه و ظرفیت ها را نشانه خواهیم رفت.
سارا همت معاون اجتماعى و مشاركت هاى مردمى سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در تشریح شناسنامه ی دقیق این پژوهش اظهار داشت: این طرح علمی - پژوهشی که در سال گذشته فاز اول آن بر روی دو هزار مسافر صورت گرفته است، در نوروز ۹۷ نیز بر روی دو هزار مسافر تکرار خواهد شد. 
وی در توضیح نحوه انجام این پژوهش گفت: روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش، کمّی و پیمایشی و ابزار جمع آوری اطلاعات در آن "پرسشنامه" می باشد که توسط متخصصین جامعه شناسی و مسلط به روش تحقیق تهیه و اعتبار صوری آن نیز توسط گروهی از اساتید تاييد شده است.
همت در ادامه همچنین بیان داشت: جامعه آماری ما در این پیمایش، کلیه مسافران و گردشگران مستقر در شیراز در ایام نوروز است که حجم نمونه نیز با استفاده از جدول لین و با میزان خطای ۱ درصد و لحاظ نمودن تجربه ریزش تعداد زیاد پرسشنامه ها در ایام نوروز به دلیل شرایط خاص مسافران؛ تا سقف ۲۰۰۰ پرسشنامه افزایش یافته است.
وی ابراز امیدواری کرد که پس از پایان مسافرت ها و اتمام پرسشگری و مطالعه میدانی، داده های پرسشنامه ها پس از کدگذاری، با استفاده از نرم افزار spss به سرعت تحلیل گردد و اطلاعات خروجی حاصل از آن در قالب جداول و آمارهای توصیفی، تحلیل های علمی این آمارها و مستندات تصویری همچون فیلم و عکس در اختیار نهادهای مرتبط جهت بهره برداری قرار گیرد.
کد مطلب : ۱۹۲۱۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما