۰
plusresetminus
مدیرکل میراث فرهنگی فارس اعلام کرد

اسکان مسافران نوروزی در فارس از مرز 2 میلیون نفر گذشت

تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۴
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس گفت: اسکان مسافران نوروزی در واحد‌های اقامتی استان فارس به 2 میلیون و 34 هزار و 452 نفر شب رسید.
اسکان مسافران نوروزی در فارس از مرز 2 میلیون نفر گذشت
به گزارش "حافظ نیوز"، مصیب امیری با اشاره به اینکه اسکان مسافران نوروزی در واحد‌های اقامتی در استان فارس به 2 میلیون و 34 هزار و 452 نفر شب رسیده است، اظهار داشت: اسکان مسافران نوروزی در واحد‌های اقامتی شامل هتل، هتل‌آپارتمان، کمپ‌های نوروزی، کلاس‌های مدارس و خوابگاه‌های اداره‌ها از 27 اسفندماه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال جاری 20 درصد افزایش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: تعداد بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و فرهنگی از 25 اسفندماه تا هفتم فروردین‌ماه به یک‌میلیون و 60 هزار و 890 نفر رسیده است که با احتساب این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 20 درصدی را نشان می‌دهد.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس تصریح کرد: مجموعه فرهنگی حافظ با 309 هزار و 310 هزار نفر بازدیدکننده، مجموعه جهانی تخت جمشید 253 هزار و 61 نفر، سعدی 205 هزار و 73، پاسارگاد با 147 هزار و 566 و نیز ارگ کریم‌خان زند با 106 هزار و 931 نفر به ترتیب بیشترین بازدیدکننده نوروزی را به خود اختصاص داده است.
امیری بیان داشت: بهسازی بیش از 4 هزار و مترمربع فضای سبز اطراف اماکن تاریخی و فرهنگی برای ایجاد محیطی فرح‌بخش بازدیدکنندگان مسافران نوروزی ازجمله فعالیت‌های اداره کل میراث فرهنگی است.
وی اضافه کرد: ساماندهی و استانداردسازی سیستم‌های نورپردازی حفاظتی، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی در کنار اماکن تاریخی و فرهنگی برای آشنایی میهمانان نوروزی بافرهنگ این استان از دیگر عملکرد این اداره کل در طول تعطیلات نوروزی است.

فارس
کد مطلب : ۱۹۲۰۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما