۰
plusresetminus
مدیرکل انتقال خون فارس:

صرفه‌جویی 150 میلیون دلاری با راه‌اندازی بخش پلاسما فرزیس/ امسال خطر ریسک در سازمان انتقال خون به صفر می‌رسد

تاریخ انتشارسه شنبه ۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۳
کریمی بهترین و بدترین خبر سال گذشته را زلزله کرمانشاه عنوان و اظهار کرد: راه‌اندازی بخش پلاسما فرزیس و خرید تجهیزات روز دنیا از جمله دستاوردهای سازمان انتقال خون بوده است.
صرفه‌جویی 150 میلیون دلاری با راه‌اندازی بخش پلاسما فرزیس/ امسال خطر ریسک در سازمان انتقال خون به صفر می‌رسد
به گزارش "حافظ نیوز"، مدیرکل انتقال خون فارس گفت: بهترین نویدی که برای سال97 می‌توان به مردم داد افزایش کیفیت خدمات در این سازمان است چراکه سازمان امکانات و خدمات خود را منطبق با آخرین تغییرات تکنولوژی روز دنیا تغییر می‌دهد و به سمت خطر ریسک صفر می رود که دستاورد بزرگی برای سازمان است که مطمئن باشیم اهدای خون از نظر خطر انتقال بیماری های عفونی و ویروسی به صفر رسیده است.
محمدحسین کریمی راه اندازی بخش پلاسما فرزیس را راهبردی در راستای اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: در گذشته پلاسمایی که افراد اهدا می‌کردند به خارج از کشور می رفت و مشتقات پلاسما از آن گرفته می شد اما با خرید دستگاه جدید دو دستاورد برای کشور رقم خورد. اول اینکه سالانه حدود 150 میلیون دلار داروهای مشتق از پلاسما خریداری می‌شد که اکنون دیگر لازم نیست از کشورهای خارجی خریداری شود و سازمان تولید می‌کند. همچنین وقتی از پلاسمای ایرانی گرفته شود سلامتی این پلاسما مطمئن تر است و احتمال انتقال بیماری کمتر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه حدود یک سال و نیم است که بخش پلاسما فرزیس در شیراز افتتاح شده و به مرور در سراسر کشور راه اندازی می شود، گفت: هرچه میزان اهدای پلاسما را در سراسر کشور افزایش دهیم، میزان مبلغی که باید صرف خرید داروهای مشتق از پلاسما شود کاهش می‌یابد.
مدیرکل انتقال خون فارس با تاکید بر اینکه زلزله کرمانشاه بدترین خبر سال 96 بود چراکه شاهد از دست دادن هموطنان و آوارگی بسیاری از آنان در سرمای زمستان بودیم در عین حال اعتقاد دارد که این زلزله موجب شد که بازهم ایثار و نوع دوستی مردم ایران بروز و ظهور پیدا کند از جمله اینکه مردم استان فارس در روزهای اول پس از زلزله از ساعت 8 صبح تا نیمه شب برای اهدای خون در پایگاه‌های انتقال خون حضور می‌‌یافتند و حداقل دو تا سه ساعت در صف انتظار برای اهدای خون می‌ماندند.
کریمی در پاسخ به سوالی درخصوص سفر در ایام نوروز نیز گفت: با توجه به مسئولیتم در انتقال خون هفته اول را در سازمان انتقال خون فارس حضور دارم و با توجه به اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی لارستان هم می‌باشم هفته دوم تعطیلات نوروزی در لارستان خواهم بود.
کد مطلب : ۱۹۱۹۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما