۰
plusresetminus
رئیس اداره اوقاف ناحیه3 شیراز خبر داد

بازدید 50 هزار نفر زائر نوروزی از مساجد تاریخی شیراز

تاریخ انتشاردوشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۷
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز گفت: در دور اول سفرهای تعطیلات نوروزی تعداد 50 هزار نفر از مساجد تاریخی شهر شیراز بازدید کردند.
بازدید 50 هزار نفر زائر نوروزی از مساجد تاریخی شیراز
به گزارش "حافظ نیوزبه نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، حجت‌الاسلام رحیم صفری گرایی با اشاره به بازدید تعداد 50 هزار نفر از مساجد تاریخی شهر شیراز، اظهار ذاشت: مسجد نصیرالملک معروف به مسجد صورتی، پذیرای بیش از 24 هزار نفر بازدیدکننده در بازه زمانی 28 اسفند تا 4 فروردین‌ماه بوده که از این تعداد بیش از 700 نفر از بازدیدکنندگان گردشگر خارجی بودند که در میان سایر مساجد تاریخی شهر شیراز بیشترین تعداد بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به حضور راهنمایان گردشگری در مسجد تاریخی نصیرالملک، افزود: در ایام نوروز تعداد 14 نفر از راهنمایان گردشگری آموزش‌دیده و دارای مهارت و تخصص لازم در مسجد تاریخی نصیرالملک مستقر هستند که به‌صورت رایگان به معرفی مسجد به گردشگران و زائرین نوروزی می‌پردازند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه شیراز بابیان اینکه مساجد تاریخی شهر شیراز دارای ظرفیت گردشگری فوق‌العاده‌ای است که هرساله در ایام نوروز پذیرای مسافران نوروزی هستند، گفت: بعد از مسجد تاریخی نصیرالملک، مسجد وکیل از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون پذیرای 15 هزار نفر مسافر و زائر نوروزی بوده است.
صفری گرایی تصریح کرد: دو مسجد تاریخی عتیق و مشیر بعد از مساجد نصیرالملک و وکیل بیشترین تعداد بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است.
مسجد زیبای نصیرالملک به دستور میرزا حسن علی‌خان ملقب به نصیرالملک که از اعیان و اشراف شیراز بود، ساخته شد. مدت ساخت آن حدود ۱۲ سال و از سال ۱۲۵۵ تا ۱۲۶۷ خورشیدی به طول انجامیده است.
مسجد نصیرالملک از دیدگاه کاشی‌کاری ارزنده‌ترین مسجد ایران و دیدگاه ساختمان‌سازی به‌ویژه کاشی‌کاری و مقرنس بی‌مانند است مساحت آن ۲۸۹۰ مترمربع و زیربنای آن ۲۲۱۶ مترمربع است در این مسجد از شیشه‌های رنگی استفاده‌شده به همین علت آن را مسجد صورتی ایران نیز می‌گویند.
کد مطلب : ۱۹۱۸۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما