۰
plusresetminus
استاندار فارس در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه عنوان کرد

نیاز به تلنگری از جنس بیداری در سند آمایش

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۱۲
استاندار فارس گفت: سند آمایش سرزمین باید به ما تلنگری از جنس بیداری بزند که کجا غفلت کرده‌ و چگونه باید کار را در آینده پیش ببریم.
نیاز به تلنگری از جنس بیداری در سند آمایش
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "حافظ نیوز اسماعیل تبادار عصر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که به بررسی طرح تهیه سند آمایش استانی می پرداخت، اظهار داشت: سند آمایش سرزمینی قطعاً یک راهکار مناسب برای اداره بهتر مملکت خواهد بود و در این راستا متولیان تهیه این سند باید برای مدیران دستگاه‌ها تکلیف ایجاد کنند.
وی افزود: متولیان سند آمایش استان فارس برای تنظیم این سند مهم و حیاتی منتظر آمار و اطلاعات دستگاه‌ها نمانند، بلکه خود برای سازمان‌ها ایجاد تکلیف کرده و بزنگاه‌هایی که در آن غفلت ایجادشده را به مدیران یادآور شوند.
مقام عالی دولت در استان فارس ادامه داد: سند آمایش سرزمینی باید مرتب مورد چالش و مباحثه قرار گیرد تا با چکش‌کاری مناسب تبدیل به یک سند کامل و جامع شود، گرچه نمی‌توان انتظار داشت که هیچ نقصی در آن مشاهده نشود.
استاندار فارس با بیان اینکه تهیه سند آمایش کار بزرگی است که سال‌ها همگان آرزوی آن را داشتند، افزود: آمایش سرزمینی باید به ما بگوید که چه فعالیتی با چه جمعیتی و در کجا باید صورت بگیرد و درواقع نگاه مشاوران تهیه این سند باید پیشرو و پیشتازانه باشد.
تبادار تأکید کرد: مشاوران تهیه سند آمایش نباید منتظر فلان مدیر سازمان برای دادن اطلاعات بمانند بلکه خود تعیین‌کننده تکلیف برای آنان بوده و داشته‌ها و ظرفیت‌های موجود استان را در تمام عرصه‌ها یادآور شوند.
وی افزود: انتظار ما از سند آمایش این است که نقاط قوت و ضعف استان را به‌صورت علمی، دقیق و کارشناسانه بیان کند تا پس‌ازآن پروژه‌ها برای رسیدن به اهداف عالی تعریف شود.
استاندار فارس با بیان اینکه مدیران سند آمایش را بسیار جدی تلقی کنند، تصریح کرد: سند آمایش باید به همه ما تلنگر بزند که کجا از ظرفیت‌های موجود غفلت کرده‌ایم و باید پس‌ازآن توجه خود را به آن معطوف کنیم.
یادآور می‌شود که طرح سند آمایش سرزمینی، استانی و منطقه‌ای یک طرح ملی است که در استان فارس نیز به مجری‌گری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از سال 93 تاکنون در حال تهیه است و در نشست مذکور مدیران دستگاه‌های اجرایی نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص هرچه بهتر تهیه شدن آن، به تهیه‌کنندگان طرح ارائه دادند.
 
کد مطلب : ۱۹۱۴۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما