۰
plusresetminus
با حضور معاون درمان وزارت بهداشت در شیراز انجام شد

آغاز طرح حذف دفترچه‌های درمانی در شیراز

تاریخ انتشارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۸
با حضور معاون درمان وزارت بهداشت در بیمارستان شهید دکتر فقیهی شیراز، طرح حذف دفترچه‌های بیمه درمانی آغاز شد.
آغاز طرح حذف دفترچه‌های درمانی در شیراز
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "حافظ نیوز" به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر قاسم جان بابایی با بیان اینکه این طرح از سوی وزارت بهداشت و با کمک بیمه‌ها در حال شکل‌گیری است، گفت: با اجرای این طرح به سمت حذف دفترچه پیش می‌رویم تا فرد بتواند تنها با کمک کد ملی، خدمات موردنیاز را دریافت کند.
وی ادامه داد: مواردی داریم که افراد بیمه تکمیلی هستند یا چند دفترچه دارند و یا ممکن است دفترچه به همراه نداشته باشند و با شرایط اورژانسی به بیمارستان مراجعه کنند که در این شرایط با یک کد ملی مشخص می‌شود که فرد چند دفترچه دارد و استفاده از کدام‌یک به سود بیمار است.
جان بابایی، تعیین بیمه تکمیلی فرد و تبدیل فرآیندهای کاغذی به فرآیندهای الکترونیک را از دیگر مزایای این طرح برشمرد و افزود: همچنین پرونده بیمار به جای اینکه دست خود او باشد، به صورت مستقیم به بخش ارسال می‌شود.
معاون درمان وزیر بهداشت، کنترل هزینه‌ها را دستاورد مهم دیگر این طرح دانست و گفت: این سیستم به سمتی پیش می‌رود که هزینه‌ها را تنظیم و تعدیل سازد تا بیماران بتوانند با کمترین هزینه، خدمات لازم را دریافت کنند.
جان بابایی از پیشگامی چهار استان فارس، البرز، مازندران و کرمان برای اجرای این طرح خبر داد و ابراز داشت: این استان‌ها در این زمینه شروع خوبی داشته‌اند؛ به نظر می‌رسد در استان فارس به دلیل دارا بودن سیستم IT قوی، این طرح با سرعت بیشتری اجرایی شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر و با شروع طرح، هم‌زمان از دفترچه و کد ملی برای ارائه خدمات به بیماران استفاده می‌شود، توضیح داد: در آینده به سمتی می‌رویم که دفترچه‌ها به‌طور کامل حذف شوند و هزینه‌های مربوط به چاپ، تعویض و تمدید دفترچه‌ها با اجرای این طرح حذف شود.
معاون وزیر بهداشت، با اشاره به اینکه این طرح باید با حوصله و به تدریج در کشور اجرا شود تا خطای کمتری داشته باشد، افزود: چهار دانشگاهی که وارد اجرای این طرح شدند از زیرساخت‌های بهتری نسبت به سایر دانشگاه‌ها برخوردار هستند و انگیزه بیشتری دارند.
جان بابایی، در زمینه پزشک خانواده نیز گفت: طرح پزشک خانواده یک طرح خوب است و مردم استان‌های مجری این طرح خدمات بیشتری دریافت کردند؛ در تمام دنیا برای مدیریت هزینه‌ها و دسترسی بهتر مردم به خدمات درمانی، طرح پزشک خانواده اجرا شده است. هیچ جای دنیا نیست که خدمات پزشکی را بدون پزشک خانواده و نظام ارجاع، درست انجام داده باشد، در قوانین ما نیز مکلف به اجرای پزشک خانواده هستیم.
کد مطلب : ۱۹۱۳۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما