۰
plusresetminus
معاون وزیر کشور در جمع شهرداران استان فارس:

شهرداران گوش‌به‌زنگ باشند/ رقابت جدی برای استفاده از تسهیلات نوسازی ناوگان عمومی

تاریخ انتشارجمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۳۵
معاون وزیر کشور از عزم دولت برای نوسازی ناوگان فرسوده حمل‌ونقل درون‌شهری در سال 97 خبر داد و گفت: شهرداران بدانند که یک رقابت جدی میان شهرها برای استفاده از تسهیلات نوسازی به وجود آمده است.
شهرداران گوش‌به‌زنگ باشند/ رقابت جدی برای استفاده از تسهیلات نوسازی ناوگان عمومی
به گزارش "حافظ نیوزسید محمدعلی افشانی بعدازظهر امروز در گردهمایی شهرداران استان فارس اظهار داشت: سامانه‌ای در سازمان شهرداری‌ها فعال‌شده و باید در آن برای نوسازی حدود 21 هزار اتوبوس شهری، 48 هزار و 500 مینی‌بوس، 6 هزار کامیون درون‌شهری، 21 هزار وانت و 30 هزار تاکسی در سال 97 اقدام کرد.
استاندار سابق فارس تصریح کرد: ظرف 4 سال آینده و با اتمام کار دولت، باید این تعداد اتومبیل نوسازی شود.
وی افزود: نوسازی ناوگان عمومی بااهمیت است چراکه شرایط زیست سالم باید برای مردم فراهم شود و در این راستا هوای سالم یک شرط اساسی است، بنابراین باید ناوگان شهری نوسازی شود.
رئیس سازمان شهرداری‌های کشور با بیان اینکه در شهری صحبت می‌کند که در سال 95 یک روز هم هوای آلوده نداشته است، افزود: اهمیت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری بیشتر برای استان‌هایی که آلودگی دارد ملموس است.
افشانی همچنین گفت: توسعه عدالت اجتماعی نیز در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری به وجود می‌آید چراکه کسانی از این ناوگان استفاده می‌کنند که یا به حقوق شهروندان احترام گذاشته و ماشین شخصی خود را بیرون نمی‌آورند و یا از طبقاتی هستند که قدرت خرید اتومبیل شخصی ندارند.
وی در بخش دیگر یاز سخنان خود با بیان اینکه هیچ مزیتی برای مدیران جز اجرای عدالت نیست، بنابراین همگان باید در این راستا قدم بردارند، تصریح کرد: آنچه مبنای سنجش است رضایت مردم بوده و اگر این مهم به دست آمد، مشخص می‌شود که ما کار خود را خوب انجام داده‌ایم.
این مقام مسؤول افزود: مردم با نگاهشان قضاوتشان را بیان می‌کنند و نمی‌توان به‌زور فردی را وادار کرد که عمل ما را خوب ببیند، بنابراین اگر کاری خوب انجام شود خودبه‌خود قضاوت مردم نیز در مورد ما درست خواهد بود.
افشانی با بیان اینکه فارس یکی از مهم‌ترین و پهناورترین استان‌های کشور است، خاطرنشان کرد: زمینه رشد و توسعه در استان فارس فراهم است و شهرداران نباید برای پیشبرد امور، تنها منتظر اعتبارات مالیات برارزش افزوده باشند، چراکه این اعتبار به‌صورت ماهانه به‌حساب شهرداری‌ها واریز می‌شود و چه شهردار زحمت بکشد چه نکشد این اتفاق خواهد افتاد.
 وی افزود: بنابراین اعتباری که تمام مردم از فقیر تا غنی به‌زحمت به شهرداری پرداخت می‌کنند، باید درست هزینه شود، چراکه رنج و دردی که مردم بابت این پرداخت‌ها تحمل می‌کنند و بسیاری از آنان نیازمند هستند را شهرداران همیشه باید مدنظر داشته باشند تا پول‌ها را درست و بجا هزینه کنند.
معاون وزیر کشور با بیان اینکه تأمین منابع و خلق ثروت نیز جزو وظایف شهرداری است، ادامه داد: دولت چند برنامه در دستور کار دارد که یکی از آن‌ها بسیار بر آن تأکید شده و آن بهینه‌سازی و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی است که رقابت شدیدی بین شهرهای بزرگ کشور در این قسمت وجود دارد که از منابع مالی آن بیشتر استفاده کنند.
افشانی در بخش دیگری از سخنان خود لزوم توجه به مناطق پائین‌شهر و مردم محروم را برشمرد و افزود: وضعیت شهرهای ما باید به گونه ای باشد که خود ما حاضر باشیم یک روز در محله‌ای که محروم است زندگی کنیم.
وی افزود: اگر فاصله طبقاتی کم و به درد مردم محروم رسیدگی نشود، غول‌های پابرهنه‌ای به حرکت درمی‌آیند که هیچ‌کس جلودار آن‌ها نخواهد بود و ضربه مهلکی به جامعه خواهند زد.
استاندار سابق فارس همچنین خطاب به شهرداران گفت: نباید منتظر پول دولت باشیم که برای ما اعتبار بفرستند و در تقسیم منابع حتماً باید به مناطق محروم توجه جدی شده و تبعیض قائل نشویم.
کد مطلب : ۱۹۱۲۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما