۰
plusresetminus
توسط دبیر علمی همایش تشریح شد

جزئیات برگزاری همایش بین‌المللی «ادبیات،زبان همدلی» در شیراز

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۵
دبیر علمی همایش«ادبیات،زبان همدلی»جزئیات برگزاری این همایش را در روز سه‌شنبه این هفته تشریح کرد.
جزئیات برگزاری همایش بین‌المللی «ادبیات،زبان همدلی» در شیراز
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "حافظ نیوزکاووس حسن لی بعدازظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: از پیشنهاد اولیه‌ی طرح همایش «ادبیات،زبان همدلی» بیش از یک سال می‌گذرد و زمانی که موضوع این طرح پیشنهاد شد، خوشبختانه با استقبال گرم رئیس محترم دانشکده‌ خبر شیراز مواجه و با پشتیبانی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی و کرسی حافظ در مرکز حافظ‌شناسی پیگیری شد.
وی افزود: بعدازآن ترکیب اعضای هیات علمی همایش با مشورت استادان برجسته و شاخص کشور سامان گرفت و فراخوان همایش با اعلام محورهای اصلی منتشر شد.
حسن لی خاطرنشان کرد: مقالات متعددی به‌صورت چکیده یا کامل هم از طریق فراخوان و هم از طریق سفارش مقاله به دبیرخانه همایش رسید که بالغ‌بر صد مقاله می‌شد که از میان همه‌ی آن‌ها 20 نفر دستاوردهای خود را (به‌صورت سخنرانی یا پوستر) ارائه خواهند کرد.
این استاد دانشگاه شیراز ادامه داد: استادانی که در این همایش سخنرانی خواهد داشت،  پروفسور وارتان وسکانیان (رئیس دپارتمان ایران‌شناسی دانشگاه ایروان) از ارمنستان، پروفسور گزل‌یوز (رئیس مرکز شرق‌شناسی دانشگاه استانبول) از ترکیه، دکتر رحیم غایی و دکتر عباس داوودی از عراق، و استادان دکتر تقی پور نامداریان (پژوهشگاه علوم انسانی)، دکتر ابوالقاسم اسماعیل‌پور (دانشگاه شهید بهشتی)، دکتر علی محمدی(دانشگاه همدان)، دکتر باقر صدری نیا (دانشگاه تبریز)، دکتر علی‌اصغر میرباقری‌فرد (دانشگاه اصفهان)، دکتر کاظم کهدویی(دانشگاه یزد)، دکتر سید احمد پارسا (دانشگاه کردستان)، و نیز دکتر خالصی، دکتر پورگیو، دکتر خیراندیش، دکتر عمل‌صالح و... از شیراز خواهند بود.
وی همچنین گفت: در این همایش از  علی‌اصغر محمدخانی که بیش از سه دهه است، بی‌وقفه در طراحی و اجرای برنامه‌های گوناگون و نشست‌های مختلف فرهنگی- ادبی نقش بسیار شایانی داشته تقدیر خواهد شد.
حسن لی افزود:  علی‌اصغر محمدخانی موجب پیوند بسیاری از فرهنگوران، استادان و کارگزاران فرهنگی ایران و جهان شده و در گسترش زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی نقش شایسته‌ای داشته است.
این استاد دانشگاه در پایان نیز اظهار داشت: همایش بین‌المللی «ادبیات: زبان همدلی» با هدف بازیابی مفاهیم همدلانه و آشتی‌جویانه در ادبیات ایران و جهان کار خود را آغاز کرده است؛ بدان امید که بتواند راه‌های روشن، تازه  و مؤثری را  برای گسترش مفاهیم و مضامین همدلانه متون ادبی جستجو و به ارتقای سطح فرهنگی جامعه کمک کند.
یادآور می‌شود همایش ادبیات،زبان همدلی روز سه‌شنبه پانزدهم اسفندماه 96 در تالار حافظ شیراز برگزار می‌شود که صبح و بعدازظهر به مدت یک روز ادامه خواهد داشت.
کد مطلب : ۱۹۰۳۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما