۰
plusresetminus
دبیر اجرایی همایش «ادبیات، زبان همدلی»:

ادبیات از پستوی خانه‌ها خارج شود

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱
دبیر اجرایی همایش «ادبیات، زبان همدلی» گفت: ادبیات فارسی را باید از انزوا و پستوی خانه‌ها خارج کرده و به متن جامعه آورد.
ادبیات از پستوی خانه‌ها خارج شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "حافظ نیوزمحمد شاکر بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران و در حاشیه نشست خبری همایش ادبیات، زبان همدلی اظهار داشت: دنیای خشن و پرتنش امروز بیش‌ازپیش به ادبیات و آموزه‌های انسانی آن محتاج است.
دبیر اجرایی همایش ادبیات، زبان همدلی افزود: چرا باید ادبیات تنها در پستوی خانه‌ها باشد و به دل اجتماع نیاید؟ و یا اینکه در کتاب‌های درسی نقش ادبیات و پرداختن به مفاخر ادبی کم‌رنگ شود؟ درحالی‌که همگان واقفند که علت اصلی تمام خشونت‌های امروز دنیا، نپرداختن به ادبیات و سست شدن مهر و عاطفه‌ها است.
شاکر با تأکید بر نقش رسانه‌ها در ترویج ادبیات در جامعه خاطرنشان کرد: وظیفه مهم آشنا و مأنوس کردن جامعه با ادبیات به‌ویژه ادبیات فارسی باری است که همچون سایر بارها بر دوش اهالی رسانه قرار داده‌شده است.
رئیس دانشکده خبر شیراز افزود: رسانه‌ها باید کاری کنند تا مردم بدانند که آرامگاه سعدی یا حافظ تنها برای گرفتن عکس یادگاری ساخته نشده و باید از اندیشه‌های آنان استفاده حداکثری کرد.
وی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی ادبیات، زبان همدلی خاطرنشان کرد: این همایش برای یادآوری نقش ادبیات در نزدیکی انسان‌ها و ملت‌ها است که روز سه‌شنبه همین هفته در شیراز برگزار می‌شود.
شاکر افزود: بزرگان زبان و ادبیان فارسی در این همایش جمع خواهند شد تا نتیجه پژوهش‌های خود در راستای زبان همدلی ادبیات را برای دیگران تشریح کنند و امیدواریم که درنتیجه این تلاش‌ها، بیش‌ازپیش شاهد مأنوس شدن افراد جامعه با زبان و ادبیات فارسی باشیم.
یادآور می‌شود که همایش بین‌المللی ادبیات، زبان همدلی روز سه‌شنبه پانزدهم اسفندماه در تالار حافظ شیراز برگزار خواهد شد.
کد مطلب : ۱۹۰۳۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما