۰
plusresetminus

نمادهای مرودشت سنخیتی بافرهنگ این شهر ندارند/مرودشتی‌ها گلایه‌مند از سیمای شهری

تاریخ انتشارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۷
مردم مرودشت از عدم تناسب برخی نمادهای شهر مرودشت با فرهنگ و آداب‌ و رسوم خود گلایه دارند و خواستار زیباسازی معابر شهر مرودشت هستند.
نمادهای مرودشت سنخیتی بافرهنگ این شهر ندارند/مرودشتی‌ها گلایه‌مند از سیمای شهری
به گزارش "حافظ نیوز"، مرودشت دومین شهر فارس است که در طول سال به دلیل پتانسیل‌های فراوان تاریخی و گردشگری پذیرای تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است.
بسیاری از این گردشگران برای حضور در این اماکن از داخل شهر مرودشت عبور می‌کنند و سیمای شهر مرودشت علاوه بر اینکه برای مردم شهر به‌عنوان سکونت‌گاه مهم است، در دیدگاه گردشگران نیز بی‌تأثیر نیست.
به سراغ تعدادی از مردم شهر مرودشت رفته و نظرشان را در مورد سیما و فضاسازی‌های شهر جویا شدیم.
اسفندیاری یکی از شهروندان مرودشتی در گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان داشت: در مرکز شهر مرودشت دیوارهایی وجود دارد که نه‌تنها زیبایی ندارد بلکه برخی از آن‌ها فرسوده است و ممکن است خطرآفرین باشد.
وی افزود: در حال حاضر تعدادی از هنرمندان مرودشتی در حال رنگ‌آمیزی دیوارهای شهر هستند و این گرچه یک اقدام پسندیده است اما کافی نیست و از سوی دیگر باید بر روی این نقاشی‌های دیواری نظارت صورت گیرد و سعی شود این رنگ‌آمیزی‌ها متناسب بافرهنگ و آداب‌ورسوم مردم مرودشت باشد.
یکی از جوانان دیگر شهر مرودشت بیان داشت: مسوولان مرودشت یک نمادی را درجایی از شهر قرار می‌دهند و بعد از چند ماه آن را جابه‌جا و یا معدوم می‌کنند و به نظر می‌رسد متولیان امر در این زمینه کمتر به رعایت اصول مکان‌یابی و استفاده از نظرات کارشناسان اهمیت می‌دهند.
حسین امیری دیگر شهروند مرودشتی ابراز داشت: ساخت شهر زیبا را باید از خود شروع کنیم و نباید به خودمان اجازه دهیم که دیوارهای شهر را با جملات سخیف و چسباندن آگهی و اعلامیه زشت نماییم. هنوز پوسترهای انتخاباتی ادوار قبل در سطح شهر به چشم می‌خورد و این زیبنده نام مرودشت نیست.
وی تصریح کرد: برخی ازنمادهایی که در سطح شهر دیده می‌شود با نام مکان و یا فرهنگ مردم هیچ نسبتی ندارد و در نمادسازی کمتر به مفاخر مرودشت توجه شده است.
کد مطلب : ۱۹۰۱۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما