۰
plusresetminus
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد؛

افزایش دو برابری شرکت کنندگان در آزمون سراسری قرآن/ حضور 1226 نفر زندانی در آزمون

تاریخ انتشارسه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۳
غلامرضا یوسفی نژاد گفت: تعداد شرکت کنندگان در آرمون قرآن به نسبت سال های گذشته افزایشی دو برابری داشته است.
افزایش دو برابری شرکت کنندگان در آزمون سراسری قرآن/ حضور 1226 نفر زندانی در آزمون
به گزارش "حافظ نیوز"، غلامرضا یوسفی نژاد سه‌شنبه 8 اسفند در یک کنفرانس خبری گفت: زمینه حضور 1226 زندانی از 11 زندان با همکاری کانون اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های فارس در رقابت‌های قرآنی امسال فراهم شده است.
او با اشاره به افزایش حدود 2 برابری تعداد شرکت کنندگان مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان فارس، گفت: آموزش قرآن به عنوان یكی از اركان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه محسوب می‌شود كه با هدف تعمیق و تعمیم شناخت و ایمان به قرآن در آحاد جامعه و ارتباط با آن در رفتار فردی و اجتماعی اقشار مختلف جامعه دنبال می‌شود .
وی با اشاره به برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در این استان گفت: می‌توانیم برگزاری منظم و سالانه آزمون سراسری قرآن و عترت را به عنوان یكی از اقدامات مهم و تأثیرگذار در كنار سایر حمایت‌های مادی و معنوی از فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی مؤسسات و مراكز قرآنی برشمرد .
یوسفی‌نژاد با یادآوری اینكه آزمون حفظ و مفاهیم قرآن كریم یكی از برنامه‌های مهم ارشاد است كه ۱۵ دوره آن طی سال‌های گذشته برگزار شده است، گفت: امسال با هماهنگی‌های انجام شده این آزمون با همكاری سازمان اوقاف در تمام شهرستان‌های فارس برگزار می‌شود .
سرپرست اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: این آزمون به عنوان اولین تجربه مورد توجه مدیران سازمان اوقاف و وزارت ارشاد است و امیدواریم كه تجربه و الگوی موفقی باشد تا بتوانیم از ظرفیت‌های دو نهاد در زمینه‌های مختلف قرآنی استفاده كنیم .
وی با بیان اینكه آزمون كتبی در ۲۹ شهرستان استان فارس برگزار می‌شود، گفت: سئوالات این آزمون به تمام شهرستا‌ن‌ها ارسال شده است و به یاری خدا این آزمون به‌صورت همزمان در صبح روز پنج‌شنبه، ۱۰ اسفندماه برگزار خواهد شد .
یوسفی‌نژاد با یادآوری اینکه امسال نتیجه آزمون كتبی تا عصر روز پنجشنبه 10 اسفند اعلام می‌شود، گفت: در برگزاری این آزمون نهادها و دستگاه‌های مختلفی نظیر شهرداری، ستادهای ائمه جمعه، اداره‌كل زندان‌ها، بقاع متبركه و حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) ما را یاری داده‌اند .


خبرنگار: محمد صادقی
کد مطلب : ۱۸۹۸۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما