۰
plusresetminus
رئیس مرکز علوم انسانی دیجیتال استان فارس:

مرکز دیجتیال علوم انسانی در دانشگاه شیراز راه‌اندازی شد

تاریخ انتشاردوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱
رئیس مرکز علوم انسانی دیجیتال استان فارس گفت: برای نخستین بار دردانشگاه شیراز مرکز دیجیتال علوم انسانی راه‌اندازی و آغاز به‌کار کرد.
مرکز دیجتیال علوم انسانی در دانشگاه شیراز راه‌اندازی شد
به گزارش "حافظ نیوزسعید مولودی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تحول مطالعاتی روش شناسی، دسترسی داده‌های دیجیتالی در راستای درآمدزایی، خدمات پژوهشی و نیز فعالیت‌های پژوهشی وتحقیقاتی در 5 سرفصل ازجمله مزایای این مرکز است.
وی خاطرنشان کرد: داده‌کاوی پردازش زبان، تولید نرم‌افزار‌های زبان فارسی، مصوب‌سازی و تولید نقشه‌های سه بعدی برچسب‌زنی پایگاه‌های داده، ساخت و طراحی بازی‌های رایانه‌ای از دیگر اهداف راه‌اندازی مرکز دیجیتال علوم انسانی است.
رئیس مرکز علوم انسانی دیجیتال استان فارس تصریح کرد: بخش دیجیتال این حوزه مطالعاتی میان رشته‌ای عامل تلفیق حوزه‌های علوم انسانی و هوش مصنوعی است.
مولودی بیان داشت: در دهه 40 میلادی تاکنون 200 مرکز راه‌ندازی شده که 7 مرکز آن در آسیا به تازگی در لبنان و عربستان سعودی ایجاد شده است.
رئیس دانشگاه ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: ارتباط تنگاتنگ  میان رشته‌ای به وسیله دیجیتالیسم و نیز روش عبور از مرز‌های سنتی در قالب شناسایی نقشه جامع کشور از طریق مرکز دیجتیال علوم انسانی بسیاری از مشکل علمی و تحقیقاتی را کاهش می‌دهد.
فرخ حاجیانی خاطرنشان کرد: دانشگاه نسل سوم دنیا باید دارای ویژگی ویژه‌ای باشد تا به حیات علمی و تحقیقاتی خود ادامه دهد  و با راه‌اندازی این مرکز ضعف‌های علمی، سیاست زدگی، بی‌توجهی به علوم انسانی و دیگر موارد برطرف می‌شود.
کد مطلب : ۱۸۹۷۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما