۰
plusresetminus
رئیس شورای زکات شهرستان شیراز:

زکات عامل رونق اقتصادی است

تاریخ انتشاردوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۷
رئیس شورای زکات شهرستان شیراز گفت: رونق اقتصادی در کشور به‌ویژه استان فارس از طریق پرداخت زکات عملیاتی و اجرایی می‌شود.
زکات عامل رونق اقتصادی است
به گزارش "حافظ نیوزحجت‌الاسلام محمدحسن مرادی امروز درنشست شورای زکات شهرستان شیراز اظهار داشت: اختصاص 60 درصد پرداخت زکات به فقرا، 40 درصد به عمران، آبادانی، احیاء، مرمت و بازسازی مساجد بستر رشد اقتصادی را در استان فارس فراهم می‌کند.
وی با اشاره به‌اینکه درراستای ترغیب و تشویق فرهنگ زکات راه‌اندازی زکات مطبوعات ضروری است، افزود: اختصاص ستونی در مطبوعات و رسانه‌های محلی تاثیر بسزایی در احیاء فرهنگ زکات و نیز کاهش فقر و نیز محرومیت‌زدایی خواهد داشت.
امام‌جمعه موقت شیراز خاطرنشان کرد: از 53 هزار و 500 خانوار در شهرستان شیراز 23 هزار و 800 خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند، برگزاری جشن‌های عاطفه و نیکوکاری  مهم ترین رویکرد این نهاد مردمی درکمک به مستمندان و نیازمندان  فارس  است.
مرادی در مورد نقش و جایگاه زکات در ادیان به‌ویژه اسلام تصریح کرد: در قرآن مجید 32 آیه زکات مال و 27 آیه نیز به زکات در کنار نماز اشاره‌شده است که نشان از اهمیت حیاتی زکات را در کلام وحی نشان می‌دهد.
وی بیان داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس برای ترویج فرهنگ زکات باید قبل از جمع‌آوری زکات مردمی به فکر ترویج و احیای فریضه الهی بپردازد تا اقشار مختلف جامعه حضور چشمگیری داشته باشند.
رئیس شورای زکات شهرستان شیراز اضافه کرد: بیش از 20 هزار میلیاردتومان زکات در کشور جمع‌آوری‌شده که نسبت به سال هزار و 383 این میزان تاکنون به 500 برابر افزایش داشته است.
مرادی ابراز داشت: با تلاش‌های انجام‌شده از سوی مردم و متولیان زکات پیش‌بینی می‌شود میزان جمع‌آوری وجوهات زکات واجب در استان افزایش یابد.
کد مطلب : ۱۸۹۷۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما