۰
plusresetminus
در جلسه شورای برنامه ریزی استان فارس چه گذشت؟

کلیاتی از بودجه 97 کشور /محدودیت مالی در پروژه های عمرانی/ رای گیری با دست

تاریخ انتشاريکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۳
جلسه شورای برنامه ریزی توسعه استان فارس در تاریخ شنبه پنجم اسفندماه برگزار شد.
کلیاتی از بودجه 97 کشور /محدودیت مالی در پروژه های عمرانی/ رای گیری با دست
به گزارش "حافظ نیوزجلسه شورای برنامه ریزی توسعه استان فارس در تاریخ شنبه پنجم اسفندماه برگزار شد.

*کلیاتی از بودجه 97 کشور
ساسان تاجگردون، دبیر شورای برنامه ریزی استان فارس در نبود اسماعیل تبادار، استاندار فارس ریاست جلسه را برعهده داشت.
وی درمورد بودجه سال 97 کشور گفت: در سال 97 بودجه کل کشور 12میلیون و یکصد و هفتاد و پنج هزار میلیارد ریال خواهد بود.
رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان فارس ادامه داد: بحث اصلی و مهم بودجه عدد منابع عمومی دولت می باشد که رقمی درحدود 386 هزار و یکصد میلیارد نهایی شده است.
تاجگردون همچنین از افزایش رقم اختصاصی به یارانه ها، 15 هزار میلیارد تومان بودجه برای اشتغال و توسعه از صندوق ملی، افزایش حقوق برخی از اقشار و چند مورد دیگر از بودجه 97 خبر داد که نهایی شده است.
*کم کاری برخی دستگاه ها در بحث آمایش سرزمین
به گفته رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان فارس، طرح آمایش سرزمین همزمان با سایر استان ها در فارس نیز شروع شده و روزهای آخر خود را می گذراند.
تاچگردون در این مورد عنوان کرد:بالغ بر پنجاه و خورده ای پنل تخصصی در بخش های مختلف با حضور 100تا 150 نفر از نخبگان سطح استان ساخته و آماده شده است اما ما به این بسنده نکرده ایم.
وی در ادامه عنوان کرد: با تک تک بخش های اقتصادی دولت در استان نشست تخصصی برگزار کردیم و به قاطعیت عرض می کنم که این روند در هیچ استانی بدین شکل صورت نپذیرفت.
دبیر شورای برنامه ریزی استان فارس بیان کرد: خروجی این اتفاق چیزی در حدود 280 پروژه شده است که گاها برخی از آن ها بسیار طولانی مدت بوده اند.
وی در گلایه ای از مدیران استانداری گفت: پروژه های موضوعی بحث آمایش را تقدیم تک تک مدیران محترم کردیم ولی علی رقم اینکه طی دو مرحله نامه به مدیران تقدیم کردیم و نظرشان را جویا شدیم اما هنوز تعدادی از دستگاه های اجرایی جوابی را نداده اند.
معاون امور اقتصادی استاندار فارس نیز در تاکید بر اهمیت آمایش سرزمین گفت: سند آمایش یکی از اسناد مهم بالادستی در برنامه مختلف می باشد و لازم است ما آن را در آینده مبنای تصمیم گیری هایمان در حوزه آمایش قرار دهیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس نیز درخصوص بحث آمایش سرزمین بیان داشت: یکی از مشکلات سازمان های مختفل، عدم بروز رسانی اطلاعات می باشد و ما در بحث آمایش  آب وضعیتمان بسیار متفاوت از آنچه از گذشته داریم می باشد و برای اینکه تلاش هایمان مثمرثمر گردد، اطلاعات شما می تواند کارگشا باشد و اگر دوستان اطلاعات بروز خود را در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار دهند، قطعا این سند می تواند بسیار راهبردی و مفید باشد و من معتقدم در حوزه آمایش سرزمین علاوه بر توان اکولوژیک، تصمیمات و پروژه های ما به ویژه در جنوب استان می تواند اثرکننده باشد.
*محدودیت مالی در پروژه های عمرانی
رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان فارس از محدودیت مالی در بخش های عمرانی خبرداد و افزود: طی دوسه سال گذشته نظام نقدینگی در سیستم دولتی به دلیل حضور حسابداران اسناد خزانه و اوراق مشارکت روش های دیگری شکل گرفته است و علی رقم وجود محدودیت های مالی، دستگاه های اجرایی مهم همچنان چرخه فعالیت های عمرانی خود را بسیار خوب به حرکت درآورده است.
وی در ادامه از بازدید پروژه های عمرانی سطح استان گفت و عنوان کرد: کارشناسان سازمان مدیریت برنامه و بودجه از پروژه های عمرانی بخش استانی و ملی با ویژگی استانی بازدید کردند که عددما از لحاظ استانی، توازن منطقه ای، نفت، گاز، ماده 10 و12 مدیریت بحران و کلیه ردیف های کمیسیون بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان بوده که تخصیص 30 درصد آن را در بخش های مختلف تقدیم کردیم و هنگامی که طبق بودجه و روند پروژه بررسی می شود، متوجه روند خوب پروژه های عمرانی می شویم.
 
در ادامه جلسه گزارشی از ظرفیت های مالی منظور شده در قانون بودجه سال 96 در سه دستگاه راه وشهرسازی، جهاد کشاورزی و آب منطقه ای ارائه شد.
*اداره کل راه و شهرسازی استان فارس
علی رقم اظهارنظرهای رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان فارس در مورد اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان فارس که آن را مطلوب و قابل قبول عنوان کرد اما طبق گزارش و آمار و ارقام ارئه شده در جلسه، اداره کل مذکور در بسیاری از حوزه های ظرفیت مالی نظیر بند "الف" و "ب" تبصره سه و بند "ج" و "ک" تبصره دوازده اصلا هیچ اقدامی صورت نداده که این امر باعث هدر رفت بسیاری از بودجه شده است.
*سازمان جهاد کشاورزی فارس
عملکرد این سازمان قابل قبول می توان اطلاق کرد که این نکته به تایید معاونان استاندار نیز رسید که سازمان جهاد کشاورزی فارس در حوزه ظرفیت های مالی منظور شده قانون بودجه سال 96 عملکردی قابل دفاع داشته است که یکی از مهم ترین آن ها پرداخت غرامت به کشاورزان می باشد.
در همین راستا محمد مهدی قاسمی، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس در گفتگو با خبرنگار ما گفت: کسانی که محصولات خود را بیمه کرده اند، شامل غرامت کشاورزی می شوند و به محض اینکه اعتبار به صندوق بیمه محصولات کشاورزی واریز شود، به مردم پرداخت می گردد.
وی درمورد میزان پرداختی غرامت کشاورزی در استان فارس اظهار داشت: حدود 30 تا 40 درصد از غرامت کشاورزان تاکنون از جمع 66 میلیارد تومان مبلغ بیمه محصولات کشاورزی کل استان فارس پرداخت شده است.
*سازمان آب منطقه ای فارس
به گفته حمیدرضا دهقان، مدیر سازمان آب منطقه ای فارس، این سازمان در سال 96 توانسته درمجموع حدود 330 میلیارد تومان از بودجه خود را جذب کند.
*باغ شهر 470 هکتاری اهل بیت
در طرح جامع شهر صدرا آورده اند که باغ شهری به وسعت 470 هکتار به نام اهل بیت که در شرق این شهر وجود دارد به منطقه شهری صدرا اضافه شود که این موضوع با مخالفت برخی از مدیران و ایرادهایی که در حوزه های محیط زیستی و قانونی گرفتند به جلسه بعد موکول شد.
یکی از این مدیران در گفتگو با خبرنگار ما گفت: چطور باغ شهری های دیگری مثل گویم که می خواست به منطقه شهری اضافه شود با مخالفت روبرو شد اما باغ شهری هایی که به صدرا می خواهد اضاف شود، مسئله ای ندارد؟
*رای گیری با دست
از نکات جالب توجه در اواخر این جلسه، خراب شدن سیستم رای گیری بود که مدیران مختلف دستکاه های اجرایی استان با بلند کردن دست هایشان به رای گیری و اظهار نظر چرداختند.
 
خبرنگار: محمد صادقی
کد مطلب : ۱۸۹۶۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما