۰
plusresetminus
با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شد

آغاز به کار عملیات اجرایی آزادراه صدرا- دوکوهک/ گشایش 2 مرکز آموزشی در صدرا/افتتاح 450 واحد پروژه بناسازان رمضان

تاریخ انتشارجمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۴
با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن گشایش 2 مرکز آموزشی و 450 واحد مسکونی پروژه بناسازان رمضان در شهر جدید صدرا، عملیات اجرایی آزادراه صدرا-دوکوهک آغاز شد.
آغاز به کار عملیات اجرایی آزادراه صدرا- دوکوهک/ گشایش 2 مرکز آموزشی در صدرا/افتتاح 450 واحد پروژه بناسازان رمضان
به گزارش "حافظ نیوزحبیب‌الله طاهرخانی بعدازظهر امروز در آئین گشایش و بهره‌برداری از 2 مرکز آموزشی 12 کلاسه و 450 واحد مسکن مهر پروژه بناسازان رمضان شهر جدید صدرا و آغاز عملیات اجرایی آزادراه صدرا به دوکوهک اظهار داشت: 18 شهر جدید در دستور کار است که شهر صدرا نیز یکی از آن‌ها است که توانسته بخشی از تبعات هجوم جمعیت به کلان‌شهرها را بپذیرد و مردم را در خود جای دهد.
وی با بیان اینکه حدود یک‌صد هزار جمعیت در صدرا ساکن هستند، افزود: یکی از دستور کارهای جدی ما این است که بستر شکل‌گیری هویت را در این شهر فراهم و در این راستا تسریع کنیم و وظیفه ما است که بسترهای شکل‌گیری این هویت اعم از مذهبی، فرهنگی و کارکردی را در صدرا موجب شویم.
این مقام مسؤول اضافه کرد: خلأهایی در راستای ایجاد بسترهای زیرساختی موردنیاز به وجود آمده و واقعاً موردقبول نیست که در شهرهای جدید با کمبود امکانات آموزشی، فرهنگی یا درمانی مواجه باشیم که بخشی از آن به دلیل ایجاد مسکن مهر در ابعاد گسترده و خارج از ظرفیت صدرا بوده که خود موجب عقب‌ماندگی شد.
طاهرخانی افزود: مسکن مهر مصداق این مصرع شعر حافظ بود که می‌فرماید: «که عشق آسان نمود اول، ولی افتاد مشکل‌ها» که به‌نوعی خانه‌دار کردن مردم عشق می‌خواهد ولی اگر منابع و مطالعات لازم در این خصوص صورت نگیرد، عملکرد آن به ضدش تبدیل می‌شود.
وی افزود: تمرکز دولت این است که برچسب بدنامی مسکن مهر را برداریم که در این راستا توسعه دادن فعالیت‌ها، شکل‌گیری مراکز محلات، تأمین خدمات روبنایی و زیر بنایی مسکن مهر را با توجه ویژه‌ای دنبال خواهیم کرد.
طاهر خانی با بیان اینکه در شهرهای جدید در دهه فجر 15 واحد آموزشی را افتتاح کرده و 70 واحد دیگر را زیرساخت داریم، ادامه داد: در چهارچوب مسکن مهر هیچ فکری برای تأمین مالی خدمات روبنایی و زیربنایی نشده بود و معلوم نبود مدرسه و کلانتری و فضای سبز شهری و تصفیه‌خانه فاضلاب را چه کسی خواهد ساخت و همه به دستگاه‌های دولتی موکول شده بود که آن‌ها نیز درگیر مشکلات ریز درشت خود بودند.
این مقام مسؤول اضافه کرد: ساخت مسکن راحت بود چراکه بخشی از تسهیلات را بانک می‌داد و بخشی نیز با آورده مردم تأمین می‌شد اما آماده‌سازی و محوطه‌سازی در برخی سایت‌ها 18 میلیون تومان نیاز داشت یعنی به ازای همان پول ساخت باید هزینه این مسئله نیز پرداخت می‌شد و مردم نیز آمادگی پرداخت چنین پولی را نداشتند چراکه به آنان گفته شده بود 4 میلیون بیاورید و مسکن را بگیرید.
وی افزود: مسکن مهر بسیار مسئله پیچیده‌ای بود و اگر به این مرحله رسیده، نشان‌دهنده همت کسانی بود که دغدغه این کار را داشتند و با همت استاندار فارس و هماهنگی مدیرکل مسکن و شهرسازی و... این کار به سرانجام رسید.
طاهرخانی ادامه داد: دولت برای حل این موضوع و عدم تحمیل هزینه‌ها به مردم، بخش عمده آماده‌سازی محوطه مسکن مهر را پذیرفته است و در شهرهای جدید هر جا که احساس می‌کنیم به مردم فشار می‌آید امکان مجوز به مجموعه شرکت‌ها را می‌دهیم که در این زمینه کار کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال گذر از این مرحله هستیم، افزود: هدف اصلی ما این است که بخشی از کارکرد اصلی شهر شیراز را صدرا ایفا کند که در این راستا 2 کارکرد مدنظر ما است که یکی از آن‌ها ارائه خدمات درمانی سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی است که پایه‌های محکمی برای آن در صدرا گذاشته‌شده که بیمارستان پیوند کبد نمونه آن است.
وی افزود: کارکرد بعدی موردنظر برای شهر صدرا، مسئله تفریحی و گردشگری است که می‌تواند اقتصاد صدرا را شکل دهد و برای این آینده مطلوب، مجموعه همکاران ما توجیه شده‌اند.
طاهرخانی در پایان نیز گفت: شهر صدرا را شهر زندگی و محیط‌زیست پایدار برای شهروندان تبدیل خواهیم کرد.
کد مطلب : ۱۸۹۳۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما