۰
plusresetminus
امام‌جمعه شیراز در دیدار مدیران دانشکده علوم قرآنی تأکید کرد

لزوم انطباق پژوهش‌های قرآنی با مصادیق عینی

تاریخ انتشاريکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۸
امام‌جمعه شیراز گفت: پژوهش‌های قرآنی باید در مصادیق عینی جامعه پیاده شود.
لزوم انطباق پژوهش‌های قرآنی با مصادیق عینی
به گزارش "حافظ نیوزآیت‌الله اسدالله ایمانی بعدازظهر امروز در دیدار مدیران دانشکده علوم قرآنی شیراز با وی اظهار داشت: آنچه از دانشکده علوم قرآنی انتظار می‌رود این است که قرآن در کنار عترت بوده و این دو از یکدیگر جدا نشوند.
وی افزود: درگذشته زحمات بسیاری برای دانشکده علوم قرآنی شیراز کشیده شده و امروز از حاصل زحمات گذشتگان بهره‌مندیم و آیندگان نیز از حاصل زحمات ما بهره خواهند برد.
امام‌جمعه شیراز اضافه کرد: این مجموعه باید یک مجموعه جامع باشد که صامت و ناطق را در خود جای دهد، یعنی همان‌گونه که ادبیات عرب را به دانشجو آموزش می‌دهد، مصادیق آیات قرآن مجید را نیز به او بازگو کنید که منظور از آیات چیست.
ایمانی ادامه داد: اگر تجوید و تحقیق و پژوهش قرآنی را دنبال کردیم و در مصادیق عینی نیز پیاده کردیم، برای دانشجو ملموس‌تر است که منظور و مطلوب قرآن چیست و وی مطلب را بهتر درک می‌کند.
وی از مدیران دانشگاه قرآنی خواست تا با انطباق پژوهش‌های قرآنی و مصادیق عینی آن در جامعه، یک جمع کامل ارزشی را به دانشجویان ارائه دهند.
پیش از سخنان آیت‌الله ایمانی، رئیس دانشکده علوم قرآنی شیراز نیز در سخنانی کوتاه اظهار داشت: دانشکده علوم قرآنی شیراز شاخص‌ترین دانشکده در 23 دانشکده جنوب کشور با مرکزیت جنوب ایران و مرکز تحولات فرهنگی، قرآنی و انقلابی بوده است.
زینب روستایی خاطرنشان کرد: امیدواریم با استادان برجسته این دانشکده بتوانیم محکم‌تر از قبل بر مواضع انقلاب و تبیین معارف قرآنی اهتمام ورزیم.
کد مطلب : ۱۸۷۴۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما