۰
plusresetminus
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز:

ساماندهی رودخانه خشک نیازمند همدلی است/قصرابونصر نگین درخشان شیراز است

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۳
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: تمامی مسیرهای رودخانه ای شیراز مورد توجه جدی مدیریت شهری است.
ساماندهی رودخانه خشک نیازمند همدلی است/قصرابونصر نگین درخشان شیراز است
به گزارش "حافظ نیوزمهندس حسین آرگیو در بازدید از مناطق 7 و 11 ، با بیان اینکه مدیریت منابع آب امروز در کشور به یک چالش جدی تبدیل شده است گفت: باید برای ساماندهی منابع آب و مسیر عبور روان آبها بویژه در شهرها کار جدی و اساسی صورت گیرد.
وی با اشاره به توجه جدی مدیریت شهری به مسیل ها و رودخانه های دشت شیراز گفت: ساماندهی رودخانه ی خشک که با طولی بیش از 50 کیلومتر بصورت غربی-شرقی از تنگ سرخ تا دریاچه ی مهارلو امتداد یافته نیازمند همدلی عملیِ تمام مسئولان استانی و ملی است.
آرگیو با اشاره به فعالیت بی وقفه ی شهرداری در تمام بخش های این رودخانه از تنگ سرخ تا مهارلو، خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز لایروبی رودخانه را تا نقطه اتصال با دریاچه نمک با اینکه خارج از محدوده ی شهری واقع شده در دستور کار قرار دارد تا با توجه به تجربه، از پس زدگی آب و ایجاد مخاطره برای شهر شیراز و روستاهای حاشیه ی شهر کاسته شود.
وی برخی ساخت و سازهای غیر مجاز در بستر رودخانه در قسمت شرقی را حتی بصورت بالفعل مخاطره آمیز توصیف کرد و افزود: لایروبی، دیوارگذاری و ساماندهی رودخانه خشک، چنارراهدار، نهراعظم، و نیز لایروبی و احیاء قنات ها و چاه های آب و تکمیل شبکه های انتقال آبهای سطحی را به طور مداوم رصد و اجرا می کنیم.
مهندس آرگیو همچنین از منطقه ی گردشگری قصر ابونصر و برم دلک در منطقه ی 7 شیراز به عنوان نگین شهر شیراز یاد کرد و افزود: به این مناطق در گذشته کمتر توجه شده است. اما با برنامه ریزی مناسب با همکاری دستگاه های متولی می توان برای ساماندهی، جذب گردشگر و نیز سرمایه گذاری در این بخش  اقدام کرد.
وی همچنین بر محرومیت زدایی از محله های کمتر برخوردار منطقه ی 7 تاکید کرد و افزود: احداث و تکمیل شبکه جمع آوری آبهای سطحی، زیرسازی و آسفالت کوچه ها، بهبود منظر شهری و افزایش سرانه ی فضای سبز در بودجه ی سال آینده و نیز عملکرد روزهای منتهی به پایان سال قرار خواهد گرفت.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز به توپوگرافی منحصربفرد ارتفاعات شمالی بلوار رسول اعظم و بلوار نصر شرقی اشاره کرد و از افتتاح فاز دوم بوستان نماز منطقه 11 در راستای افزایش سرانه ی فضای سبز و بهبود منظر شهری و نشاط شهروندان در نیمه اول سال آینده خبر داد.
مهندس آرگیو، پل رودخانه ای و تقاطع غیرهمسطح بزرگراه مولوی و بلوار تخت جمشید را از پروژه های مهم در منطقه ی 7 شهرداری در شرق شیراز توصیف کرد و تسریع در تملک املاک مسیر بزرگراه مولوی، ساماندهی ورودی های شرقی شیراز، رسیدگی به روستاهای تازه الحاق شده، روکش آسفالت معابر فرعی و نیز شریانی این مناطق را مورد تاکید قرار داد.
وی در پایان از تلاش های مجموعه مدیریت و کارکنان مناطق 7 و 11 قدردانی کرد.
کد مطلب : ۱۸۵۷۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما