۰
plusresetminus
لنکرانی در آئین گرامیداشت حماسه 9 دی در شیراز:

ثروتمند شدن به سبب حضور در قدرت اتفاق تلخی در نظام اسلامی بود/ جوانان انقلابی چهارچوب‌های تنگ و تحمیلی سیاسی را کنار بزنند

تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۱
وزیر اسبق بهداشت با اشاره به حماسه نهم دی‌ماه و فراز و نشیب‌های 8 ساله پس‌ازآن گفت: ثروتمند شدن برخی به سبب حضور در قدرت در جمهوری اسلامی اتفاق تلخی بود که باعث ایجاد چالش در پیمودن روند مسیر نظام خواهد شد.
ثروتمند شدن به سبب حضور در قدرت اتفاق تلخی در نظام اسلامی بود/ جوانان انقلابی چهارچوب‌های تنگ و تحمیلی سیاسی را کنار بزنند
به گزارش "حافظ نیوز"، کامران باقری لنکرانی امشب در آئین بزرگداشت حماسه مردمی نهم دی‌ماه در دانشکده پزشکی شیراز اظهار داشت: بزرگداشت 9 دی به دلیل این است که هم عظمت آن را از یاد نبریم و هم ماهیت آن را فراموش نکنیم تا درسی برای امروز و آینده باشد.
وی با اشاره به فراز و نشیب‌های 8 سال پس از فتنه 88 و لزوم آسیب‌شناسی منصفانه از وقایع پیش‌آمده خاطرنشان کرد: در آن سال‌ها خیلی از افراد مدل حضور و کنش سیاسی‌شان معطوف به قدرت و حفظ خود بود و در آن شرایط اگر حرفی در دفاع از انقلاب اسلامی زده می‌شد، دیگر خریداری نداشت و به‌نوعی شاهد کم‌فروشی‌های بسیاری بودیم.
لنکرانی چسبندگی به مطامع دنیاوی را آفت بسیاری از سردمداران سیاسی دانست و افزود: امروز با چسبندگی‌هایی که گریبان بسیاری از سردمداران و فعالان سیاسی کشور را گرفته است مواجهیم، چسبندگی به قدرت، ثروت، شهرت و منم منم ها و اینکه در جمهوری اسلامی برخی به سبب حضور در قدرت ثروتمند شدند اتفاق تلخی است و باعث خواهد شد روندی که نظام باید بپیماید را دچار چالش کند.
وی افزود: امروز نسل جوان مؤمن و انقلابی باید چهارچوب‌های تنگ سیاسی تحمیلی را کنار گذاشته و دفاع از میثاق‌های اصیل انقلاب اسلامی و رهبری را اصل قرار دهد و بی‌محابا به نقد کسانی که خارج از این دایره حرکت می‌کنند، بپردازد.
وزیر اسبق بهداشت ادامه داد: برخی‌ها ممکن است با شعار انقلابی گری رفتارهای متضادی انجام دهند که شناختشان زیاد سخت نیست؛ یعنی تفاوت انقلابی و انقلابی‌نما کاملاً مشخص است.
لنکرانی خاطرنشان کرد: امروز در چهارچوب روزمرگی و پاسخ به نیازهای فوری فرصت‌های مهمی را از دست دادیم که در آستانه 40 سالگی انقلاب باید به آن بپردازیم و مطالبه رهبری نیز همین موضوع است.
وی با بیان اینکه فراز و نشیب‌های بسیاری را در این هشت سال تجربه کردیم و نهم دی به‌عنوان یک نقطه یادآوری مطرح است، اضافه کرد: اگر نهم دی اتفاق نمی‌افتد سناریوی از پیش طراحی‌شده غربی‌ها را برای فروپاشی نظام شاهد بودیم و آنچه فتنه 88 را پایان داد حضور مردم در دفاع از کیان اسلامی بود.
کد مطلب : ۱۸۵۱۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما