۰
plusresetminus
رئیسی در جمع خادمیاران رضوی در شیراز:

9 دی بصیرت مردم را در شناخت دوست و دشمن نشان داد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۸
تولیت آستان قدس رضوی گفت: حماسه نهم دی‌ماه نشان داد که مردم ما دوست را از دشمن تشخیص می‌دهند.
9 دی بصیرت مردم را در شناخت دوست و دشمن نشان داد
به گزارش "حافظ نیوز"، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر امروز در همایش خادمیاران رضوی با اشاره به حماسه نهم دی‌ماه اظهار داشت: این حضور با بصیرت نشان داد که مردم ما به‌خوبی دوست را از دشمن تشخیص می‌دهند.
وی افزود: پاسداری از انقلاب نیاز به بصیرت و زمان‌شناسی دارد که در حماسه نهم دی‌ماه همگان شاهد بودیم که مردم چگونه بصیرت به خرج داده و با درک زمان، دشمن را ناامید کردند.
تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: ایثارگران در زمان جنگ حضوری به‌موقع در جبهه داشتند و پس از جنگ نیز در فتنه‌ها ثابت کردند که به رهبری و آرمان‌های انقلاب وفادار هستند.
رئیسی اقتدا به مقتدای بصیرت آفرین یعنی رهبر معظم انقلاب اسلامی را فصلی مهم در تداوم راه انقلاب برشمرد و افزود: آسیب‌های انقلاب باید شناسایی و مصون‌سازی شوند تا جامعه از برکات انقلاب بیش‌ازپیش بهره‌مند شود.
وی در ادامه با اشاره به خدمات انجام‌شده در آستان قدس رضوی از ابتدای مسؤولیت وی، خاطرنشان کرد: بنای ما در آستان قدس رضوی توسعه خدمت در سراسر کشور بوده، به‌نوعی که تمام اقشار بتوانند از تخصص خود در راستای خدمت به مردم استفاده کنند.
رئیسی افزود: امروز خادمان فرهنگی، علمی، درمانی، تبلیغی و... باافتخار و علاقه‌مندی زائدالوصفی که امام رضا (ع) دارند، در سراسر کشور کمر خدمت بسته و تخصص خود را به عشق ثامن‌الحجج (ع)، در اختیار مردم قرار می‌دهند.
تولیت آستان قدس رضوی گره‌گشایی از کار مردم را از اهداف بسیار مهم این آستان مقدس برشمرد و اظهار داشت: فضای خدمت خالصانه به مردم روزبه‌روز در حال گسترش است و از مدیران استان‌ها توقع داریم که با مدیریت صحیح این فضا را در سراسر کشور نهادینه کنند.
رئیسی تفاوت نوع نگاه به خدمت در اسلام و سایر دیدگاه‌ها را تحلیل کرد و افزود: در نگاه غربی‌ها نیز خدمت به مردم وجود دارد اما با این تفاوت که در وهله نخست منفعت افراد در خدمت مدنظر است، درحالی‌که در اسلام خدمت تنها برای رضای خدا انجام می‌شود.
تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: غربی‌ها در مورد حقوق بشر نیز همین‌گونه منفعت طلبانه فکر می‌کنند و صراحتاً می‌گویند که در جایی حضور پیدا می‌کنند که به نفع آنان باشد؛ درصورتی‌که خادمین در نگاه اسلام پاداش خود را از خدا طلب کرده و کاری به منافع شخصی ندارند.
وی در پایان نیز با اشاره به شناسایی افراد کم‌بنیه به لحاظ مالی از سوی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ما شناسایی افراد ضعیف و علاقه‌مند به زیارت آستان رضوی بود که به لطف پروردگار تاکنون بیش از 500 هزار نفر شناسایی‌شده و به‌عنوان زائر اولی به بارگاه امام رضا (ع) مشرف شدند.
کد مطلب : ۱۸۵۱۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما