۰
plusresetminus
مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

جامعه بدون عدالت آموزشی سعادتمند نیست

تاریخ انتشاردوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۹
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: بدون عدالت آموزشی، جامعه به خوشبختی و سعادت نرسیده و معضل‌های اجتماعی نیز افزایش می‌یابد.
جامعه بدون عدالت آموزشی سعادتمند نیست
به گزارش "حافظ نیوز"، حمیدرضا آذری عصر امروز در یکصدوهفتادمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان شیراز اظهار‌داشت: وزارت آموزش و پرورش با 14 میلیون دانش‌آموز، یک میلیون معلم و 100 هزار مدرسه یکی از تاثیرگذارترین دستگاه‌ آموزشی است که در توسعه عدالت آموزشی نقش اساسی و تعیین‌کننده دارد.
وی خاطرنشان کرد: عدالت آموزشی، انسان‌ها را توانمند و نابرابری‌ها و تبعیض‌های اجتماعی در مناطق محروم به‌ویژه روستا‌ها را کاهش می‌دهد.
این مسؤول با اشاره به‌ اینکه آموزش و پرورش سرمایه‌ ملی‌ بوده و چنانچه مورد توجه قرار گیرد بسیاری از آسیب‌ها را کاهش می‌‌دهد، افزود: میانگین هزینه آموزش و پرورش در دنیا هزار و 500 دلار، کشور‌های در حال توسعه 11 هزار دلار و ایران 700 دلار است و با احتساب این میزان، آموزش و پرورش ایران قادر به تامین این هزینه‌ها نیست.
آذری تصریح‌کرد:  میانگین حیاط مدرسه در کلان‌شهر شیراز 600 متر و شهرصدرا 400 متر است که کافی نیست، و برای برون رفت از این معضل باید فضا‌های آموزشی را در  استان فارس به‌ویژه شهرستان شیراز گسترش داد.
کد مطلب : ۱۸۵۰۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما