۰
plusresetminus
استاندار فارس:

ایجاد اشتغال درگرو همکاری بخش خصوصی و دولتی است

تاریخ انتشاريکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۹
استاندار فارس گفت: بخش خصوصی به‌عنوان مکمل دولت سهم تعیین‌کننده‌ای در ایجاد اشتغال دارد که تحقق این سهم با همکاری این دو بخش و رفع موانع موجود امکان‌پذیر خواهد شد.
ایجاد اشتغال درگرو همکاری بخش خصوصی و دولتی است
به گزارش "حافظ نیوزبه نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، اسماعیل تبادار در هجدهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با تأکید بر این‌که امروز نگاه کلان مدیریتی کشور بر موضوع اشتغال، کارآفرینی، رونق اقتصادی و درنتیجه رفاه عمومی متمرکزشده است و تحقق این مهم را درگرو مشارکت بخش خصوصی دانست و گفت: بخش خصوصی به‌عنوان مکمل دولت سهم تعیین‌کننده‌ای در ایجاد اشتغال دارد که تحقق این سهم با همکاری این دو بخش و رفع موانع موجود امکان‌پذیر خواهد شد.
وی ایجاد زمینه‌های جدی همکاری بخش خصوصی و دولتی را متضمن ارائه راهکارهایی دانست که از جلساتی همچون شورای گفتگو حاصل می‌شود.
استاندار فارس با تأکید بر اینکه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی تنها با گفتار و در کلام تحقق نمی‌پذیرد، خاطرنشان کرد: راهکار دستیابی به این اهداف داشتن نگاه عالمانه و کارشناسی شده و شناسایی ظرفیت‌ها، حداقل‌ها و حداکثرهای موجود است.
تبادار با اشاره به اهمیت تدوین و تعریف برنامه‌های جامع از همه موارد موجود در برنامه ششم توسعه، تصریح کرد: ضرورت دارد تا برنامه‌ریزی‌های لازم و عملیاتی برای بهره گرفتن از تسهیلات و ساز کارهای برنامه ششم در استان صورت پذیرد.
وی با اشاره به واحدهای تولیدی و کارآفرین مطرح کرد: حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی که از فناوری‌های نوین روز بهره گرفته و بازار تولید آن‌ها مهیا است، در اولویت برنامه‌ریزی‌های توسعه اشتغال در استان و پرداخت تسهیلات قرار خواهند گرفت.
استاندار فارس از مسوؤلان بخش خصوصی و دولتی خواست آستانه تحمل خود را در برابر نقدپذیری افزایش دهند و با بحث و تبادل‌نظر به راهکارهای عملیاتی در هر حوزه‌ای دست یابند.
تبادار ادامه داد: حسن مدیریت به معنای یافتن راهکار برای رفع مشکلات بر اساس شرایط زمان حاضر بوده و مدیران باید بر این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند.
استاندار فارس با اشاره به اینکه تاکنون 855 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان جلب و جذب‌شده است، از مسوؤلان مربوطه خواست تا بر اساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در فارس و مکان‌یابی دقیق، بسته‌های سرمایه‌گذاری مختلفی را جهت ارائه به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تهیه و تدوین کنند.
کد مطلب : ۱۸۴۹۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما