۰
plusresetminus
مديركل روستايي استانداري فارس:

اشتغال در مناطق روستایی توسعه مي‌يابد

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۰
مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري فارس اعتقاد دارد كه با برنامه‌‌ريزي‌هاي انجام شده توسط دولت و اهتمام مسئولان در استان فارس، در آينده شاهد رونق اشتغال در مناطق روستايي خواهيم بود.
اشتغال در مناطق روستایی توسعه مي‌يابد
به گزارش "حافظ نیوزسيد كمال پاكفطرت چهارشنبه 29 آذر در يك نشست خبري با اشاره به نگاه ويژه‌ي دولت تدبير و اميد به موضوع اشتغال روستايي، از اعطای تسهیلات براي ایجاد اشتغال در مناطق روستایی استان خبر داد .
او گفت: دولت از محل صندوق توسعه ملي 1.5 ميليارد دلار براي ايجاد اشتغال روستايي در نظر گرفته و پيش‌بيني مي‌شود اعتباري بالغ بر 375 هزار ميليارد ريال از محل منابع اين طرح به استان فارس اختصاص يابد .
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس خاطرنشان كرد: با هدف تحقق اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و با هدف رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی، دولت تدبیر و امید در سنوات اخیر نسبت به اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به روستاها در قالب تفاهم‌نامه‌هايی اقدام كرده است.
پاكفطرت در تشریح جزئیات نحوه‌ي اعطای تسهیلات به روستائیان گفت: طی تفاهم نامه مبادله شده بین استانداری فارس، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، بنیاد علوی و بانک سینا، به طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زا مستقر در مناطق روستایی، تسهیلات با سود یارانه‌دار تعلق می‌گیرد؛ پرداخت 5 درصد از سود این تسهیلات را معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و 5 درصد آن را نیز بنیاد علوی تقبل کرده است؛ بدین صورت سود تسهیلات مذکور معادل 8 درصد خواهد بود .
او ادامه داد: طی تفاهم نامه‌های دیگري و با پیگیری انجام شده از طريق معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و با همکاری صندوق توسعه ملی و پست بانک به طرح‌های اشتغال‌زا در مناطق روستایی کمتر توسعه یافته استان تسهیلاتي با سود 12 درصد نیز تعلق می‌گیرد .
سيدكمال پاكفطرت گفت: بر اساس تفاهم ديگري، از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و نیز صندوق توسعه ملی و بانک کشاورزی به طرح‌های مرتبط با صنایع تبدیلی، تکمیلی، تسهیلات سرمایه در گردش با بازپرداخت یک ساله تعلق گرفت که نرخ سود آن جهت مناطق محروم روستایی استان 15 درصد است .
مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري فارس خاطرنشان كرد: تفاهم‌نامه‌اي نيز فی‌مابین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، بنیاد برکت و بانک پارسیان منعقد شده كه بر اساس آن قرار است به زودی به طرح‌های اشتغال زا در مناطق روستایی تسهیلاتي با نرخ سود 8 درصد پرداخت شود.
او تصريح كرد: اين تسهیلات به تمام فعالیت‌های اقتصادی در حوزه‌ي روستایی همچون زراعت، دام، باغ، گلخانه، پرورش آبزیان، طیور و بخش‌های مختلف خدمات مکانیزاسیون کشاورزی، صنایع تبدیلی و صنایع تکمیلی در بخش کشاورزی، معادن کوچک و صنایع دستی تعلق می‌گیرد .
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری فارس به كشاورزان و باغداران توصيه كرد كه با پرهيز از خام فروشي محصولات كشاورزي، به دنبال ايجاد كارگاه‌هاي خانگي باشند. اين كار به ايجاد فرصت‌هاي شغلي تازه و افزايش سطح رفاه روستاييان كمك مي‌كند و از ميزان مهاجرت روستاها به حاشيه شهرها نیز مي‌كاهد .
پاکفطرت، كارآفرينان و جوانان روستايي را به استفاده حداكثري از ظرفيت‌هاي استان در زمينه صادرات دعوت و اضافه كرد: روستاييان با استفاده از ظرفيت‌های موجود استان فارس ضمن ايجاد فرصت‌هاي شغلي، زمينه‌هاي ورود ارز به كشور را فراهم سازند .
مديركل دفتر روستايي استانداري فارس پيشنهاد داد كه روستاييان با تاسيس تعاوني‌هاي روستايي به ايجاد صنايع تبديلي و فرآوري محصولات و برندسازي كالاي با كيفيت اين بخش اعم از انجير، زيتون و ديگر محصولات همت كنند .
وي با تاكيد بر اينکه فرصت‌های شغلی متفاوتی در روستاها وجود دارد و روستاهاي استان از پتانسيل‌هاي بسيار بالایی در حوزه گردشگري برخوردارند، گفت: یکی از فرصت‌‌های اشتغال پایدار روستائیان، صنعت گردشگری است و یکی از مهمترین بخش‌‌های اشتغالزایی به شمار می‌رود و دفتر روستايي استانداري فارس جهت حمايت از برنامه هاي گردشگري نیز در استان از آمادگي كامل برخوردار است .
پاک فطرت با بيان اينكه مجموعه‌ي دفتر روستايي استانداري در پيمودن اين راه در كنار روستاييان خواهد بود گفت: باید براي جذب اين اعتبارات تا قبل از پايان سال تلاش شود.
مديركل دفتر روستايي و شوراهاي استانداري فارس خاطرنشان كرد: بايد توجه داشت كه هدف از اقدامات تنها ايجاد اشتغال نبوده و ارزش‌افزوده‌ي ايجاد شده به واسطه‌ي اجراي طرح و بازار عرضه و فروش محصول نيز پيش‌بيني شود؛ سعي اين باشد كه بيكار بدهكار به جامعه اضافه نكنيم.
 
کد مطلب : ۱۸۴۷۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما