۰
plusresetminus
معاون عمراني شهرداري شيراز مطرح كرد:

بررسي اولويت پروژه‌ها/تمركز بر كيفيت و رفع نواقص پروژه‌ها

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۴
معاون فني و عمراني شهرداري شيراز گفت: پروژه‌هاي عمراني در شيراز را با توجه به اولويت‌ها، ضرورت‌ها و تاثيرگذاري بر بهبود جريان زندگي شهروندان، اجرايي و تكميل مي‌كنيم.
بررسي اولويت پروژه‌ها/تمركز بر كيفيت و رفع نواقص پروژه‌ها
به گزارش "حافظ نیوزمهندس حسین آرگيو گفت: قطعا تمام پروژه‌هاي عمراني كه مرحله‌ي اجرايي آن آغاز شده است را تكميل خواهيم كرد اما تلاش ما بر اين خواهد بود كه با در نظر گرفتن اولويت‌ها و در صورت ضرورت به شكل فاز بندي، پروژه‌ها را تكميل و آماده بهره‌برداري كنيم.
وی با تاکید بر اینكه امكان طراحي و اجرايي شدن پروژه‌های جديد هم با توجه به نيازسنجي‌ها و اولويت‌ها وجود دارد گفت: امکان جایگزینی برخی پروژه ها با پروژه هایی که کلنگ زنی شده اند اما کار عمرانی آن  آغاز نشده وجود دارد.
آرگيو با اشاره به اينكه بهره‌برداري از يك پروژه ممكن است قبل از كامل شدن و افتتاح رسمي آن انجام شود، گفت: اگر بهره‌برداري از يك پروژه يا بخشي از يك پروژه، مشكلي از شهر و شهروندان را حل كند و تسهيل امور را به‌دنبال داشته و مانع از اجراي بخش‌هاي ديگر كار نباشد، در بهره‌برداري از آن درنگ نمي‌كنيم.
وی با تصريح اينكه تمام پروژه‌ها براساس قانون به پيمانكاران واجد شرايط واگذار مي‌شود، گفت: مجري پروژه‌هاي بزرگ شهرداري معمولا سازمان عمران است؛ در خصوص ساير پروژه‌ها هم، مناقصه ملاك واگذاري است؛ مناقصه‌ي محدود هم نخواهيم داشت؛ البته در تكميل يك پروژه يا اجراي فازهاي بعدي پروژه‌اي كه يك يا چند فاز آن اجرا شده، ممكن است با صلاح‌ديد شورا و شهرداري ترك تشريفات ملاك قرار گيرد.
آرگيو در خصوص رفع نواقص برخي پروژه‌ها نظير تونل سعدي يا المان ورودي جنوب غرب به شيراز و ...، گفت: موضوع زيباسازي يا نواقصي كه مانع جدي بهره‌برداري نيست، در اولويت قرار ندارد اما قطعا رفع نواقص تمام پروژه‌ها مد نظر قرار دارد.
وی ادامه داد: در خصوص ورودی های شهر در حال بازبيني طرح ها هستیم تا اگر نواقصي وجود دارد رفع شود و بعد از بازنگري كامل و انجام اصلاحات مورد نياز، روند اجرايي آغاز خواهد شد.
آرگيو با يادآوري اينكه شهرداري پروژه‌هایی را براي ايام دهه فجر امسال و هفته‌ي شيراز و هفته دولت سال آينده تكميل و آماده بهره‌برداري خواهد كرد، گفت: در بحث بهره‌برداري از پروژه‌هاي ضروري كه نياز شهر و شهروندان باشد، معطل اجراي مراسم و تشريفات افتتاح نخواهيم بود زیرا بهبود وضعيت عمراني شهر و تسهيل زندگي مردم اولويت اصلي است.
وی گفت: در اجراي يك پروژه ممكن است بتوان بهره‌برداري را فاز بندي كرد؛ قطعا اين موضوع با توجه به نظر فني مهندسان و كارشناسان مدنظر خواهد بود؛ اما كيفيت هيچ پروژه‌اي را فداي سرعت اجرا نخواهيم كرد؛ كيفيت اصل اول در اجراي هر پروژه‌اي است.
مهندس آرگيو بر ضرورت تعامل مناسب با تمام اداره‌ها و سازمان‌هاي خدمت‌رسان تاكيد و اضافه كرد: همراهي و هماهنگي بين دستگاه‌ها و سازمان‌هاي خدماتي براي ارتقاء سطح خدمات و توسعه‌ي متوازن شهري يك ضرورت است؛ در آينده شاهد تعامل و هماهنگي بهتر شهرداري با تمام اداره‌ها خواهيم بود.
وی افزود: براي ترميم آسفالت معابر و رفع مشكلات خيابان‌ها و معابر پياده سعي مي‌كنيم كار با پيش‌بيني و برنامه‌ريزي حداقل 2 ساله انجام شود؛ بايد مطمئن باشيم حداقل براي 2 سال آينده هيچ يك از اداره‌هاي خدمت‌رسان نظير آب، گاز، فاضلاب، برق، مخابرات و ... قصد اجراي طرحي را نداشته باشند تا عمليات آسفالت و بهسازي معبري انجام شود.
وی يكي از افتخارات نظام را حركت در مسير محروميت‌زدايي و توزيع عادلانه امكانات و ثروت دانست و گفت: شهرداري شيراز هم در همين راستا تلاش مي‌كند كه پروژه‌هاي تعريف شده با نگاهي متوازن به همه بخش‌ها و رعايت عدالت در توزيع همراه باشد.
آرگيو با تاكيد بر اهميت كيفيت اجراي پروژه‌ها، گفت: ما با هيچ كس تعارف نداريم، پيمانكاران بايد اجراي پروژه‌ها را با نهايت دقت و رعايت اصول فني و استاندارد دنبال كنند؛ اگر پروژه‌اي هرچند كوچك، كمترين نقص را داشته باشد به حتم صورت وضعيت پيمانكار تاييد نمي‌شود.
معاون عمراني شهرداري شيراز گفت: اگر پيمانكاري در اجراي يك پروژه رعايت دقيق اصول و استانداردها را نكرده و كار را ناقص انجام داده باشد، علاوه بر اينكه از اهرم‌هاي قانوني براي اصلاح كار استفاده مي‌كنيم، پيمانكار را در ليست سياه شهرداري قرار خواهيم داد.
حسین آرگيو از نظارت دقيق كارشناسان معاونت عمراني شهرداري بر تمام پروژه‌هاي مناطق مختلف خبر داد و گفت: اين نظارت‌ها علاوه بر نظارتي است كه ناظران هر منطقه اعمال مي‌كنند.
کد مطلب : ۱۸۴۳۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما