۰
plusresetminus
سخنگوی شورای شهر:

فروشگاه های آنلاین نقدینگی را از شیراز خارج می کنند

تاریخ انتشارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۷
عضو شورای شهر شیراز گفت: فروشگاه های آنلاین نقدینگی را از شیراز خارج می کنند و سهم مالیات و عوارض آنها به شیراز نمی رسد.
فروشگاه های آنلاین نقدینگی را از شیراز خارج می کنند
به گزارش "حافظ نیوزدکتر «علی ناصری» سخنگو و عضو هیأت رئیسه شورای شهر شیراز در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی گفت: درصورت تکمیل 6 خط مترو، تا سال 1440 به راحتی جوابگوی حمل و نقل عمومی شهر شیراز خواهد بود.
وی با بیان اینکه ایستگاه میدان امام حسین (ع) خط یک متروی شیراز تا ابتدای سال جدید به  
بهره برداری می رسد، خاطرنشان کرد: ایستگاه بازار در خط یک نیز پیش بینی می شود تا اواخر بهار سال آینده تکمیل و در مدار قرار گیرد.
دکتر ناصری با تشریح روند عملیاتی خطوط 6 گانه متروی شیراز افزود: ساخت هر کیلومتر خط مترو تا تکمیل نهایی 55 میلیون دلار هزینه دارد که درصورت احداث و تکمیل هر 6 خط متروی شیراز به مسافت 93 کیلومتر با 81 ایستگاه پیش بینی می شود تا سال 1440 به راحتی جوابگوی حمل و نقل مردم باشد.
سخنگوی شورای شهر شیراز به وضعیت تصادفات در شهر شیراز اشاره کرد و افزود: در هشت ماه نخست سال 96 در اثر تصادفات رانندگی 129 نفر فقط در شهر شیراز کشته شده اند که 25 نفر آنان کودک هستند.
وی نرخ تصادفات در شیراز را فاجعه بار خواند و افزود: تصادفات رانندگی امسال فقط 300 نفر معلول برجای گذاشته است.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری از احداث 18 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در شهر شیراز خبر داد و گفت: با استفاده از تکنولوژی های برتر، نوسازی ناوگان حمل و نقل و فرهنگسازی مهمترین برنامه های شورای شهر برای کنترل و کاهش نرخ تصادفات است.
وی با انتقاد از برخی اقدامات گذشته در موضوع حمل و نقل ابراز کرد: پل های ساخته شده در شیراز فقط گره های ترافیکی را جابه جا کرده و مشکلی از ترافیک شیراز حل نمی کند.
دکتر ناصری معتقد است با هزینه ای که صرف احداث پل های جدید در شیراز شده، امکان نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی وجود داشت.  
وی افزود: نصب دوربین کنترل ترافیک خوب است اما باید ثبت تخلفات و جرائم هم به اطلاع شهروندان متخلف برساند تا بعد از آن مراقب تخلف خود باشند.
عضو هیأت رئیسه شورای شهر شیراز در بخش دیگری از این نشست خبری هفتگی، به موضوع فروشگاه های آنلاین اشاره کرد و گفت: حدود 80 درصد فروشگاه های آنلاین در تهران، حدود 5 درصد در خراسان رضوی، حدود 4 درصد در اصفهان و تنها 1/1 آنها در شیراز وجود دارد.
وی ابراز کرد: این آمار نشان می دهد که فروشگاه های آنلاین نقدینگی را از شیراز خارج
 می کنند و سهم مالیت و عوارض آنها به شیراز نمی رسد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری از ضرورت حمایت از فروشگاه های آنلاین در شیراز خبرداد و گفت:  باید تلاش کنیم قطب الکترونیک در شیراز زنده شود و جوانان خلاق نقدینگی ها را در همین شهر حفظ کنند.
کد مطلب : ۱۸۴۳۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما