۰
plusresetminus
مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس خبر داد:

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در فارس برگزار می شود

تاریخ انتشارجمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در ۳۰ شهرستان خبر داد.
آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در فارس برگزار می شود
به گزارش "حافظ نیوز بهزاد مریدی با بیان اینکه آموزش قرآن به عنوان یکی از ارکان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه محسوب می شود که با هدف تعمیم و تعمیق شناخت و ایمان به قرآن در آحاد جامعه و ارتباط با آن در رفتار فردی و اجتماعی اقار مختلف جامعه دنبال می شود، بدین خاطر می توان برگزاری منظم و سالانه آزمون های سراسری قرآن و عترت به عنوان یکی از اقدامات مهم لازم و تاثیرگذار در کنار سایر حمایت های مادی و معنوی از فعالیت ها و برنامه های آموزشی موسسات و مراکز قرآنی برشمرد.
دبیر شورای توسعه قرآنی استان فارس بیان کرد: آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم یکی از برنامه های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  است که طی سالهای گذشته برگزار شده و امسال طی هماهنگی های صورت گرفته این امر با همکاری و مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه به صورت ادغام شده برگزار خواهد شد.
مریدی در ادامه اعلام کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به گونه ای برنامه ریزی شده است که در تمامی شهرستان هایی که این آزمون را برگزار می کنند، تقسیم وظایف شده و نقش دستگاه های دخیل در این امر کاملا مشخص شده است.
وی در ادامه افزود: از حیث فراگیر بودن آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم آزمون مهمی است که به طور همزمان در یک روز و در ۳۰ شهرستان استان برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: این آزمون به عنوان اولین تجربه مورد توجه مدیران دو نهاد برگزار کننده می باشد و امیدوارم تجربه موفق و الگوی خوبی برای این باشد که بتوانیم از تمام ظرفیت های دو نهاد در زمینه های دیگر نیز استفاده کنیم و بتوانیم در حوزه فعالیت های قرآنی فضای جدیدی را رقم بزنیم.
وی افزود: باور ما بر این است که در ساختار قرآنی کشور نیازمند  مرکز سنجش دانش ها و مهارت های قرآنی هستیم؛ در حال حاضراعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن در سازمان تبلیغات و اعطای مدرک تخصصی قاریان و مدرسان  در شورای عالی  قرآن دنبال می شود، بنابراین نیازمند سنجش دانش ها و مهارت های قرآن و سیاست گذاری و استاندارد سازی واحد در کشور در این زمینه هستیم.
وی عنوان کرد: هدف گذاری ما این است که میزان حفاظمان را احصا کنیم و باور ما این است که بیش از ۱۰۰۰ نفر در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم شرکت خواهند کرد؛ قطعا این آزمون بخشی وسیعی از حافظان قرآن را پوشش خواهد داد و  یکی از خلاهای ما در سیاست گذاری که عدم دسترسی به آمارهای شفاف و روشن است را برطرف و آمار دقیقی از تعداد حافظان قرآنی در سطح استان فراهم خواهد کرد.
آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با مشارکت و همکاری معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه پنج شنبه ۱۰ اسفندماه سال جاری در سراسر استان برگزار می شود؛ علاقمندان می توانند جهت دریافت دستور العمل اجرایی و ثبت نام به سایت www.quranedu.ir مراجعه نمایند.
کد مطلب : ۱۸۴۲۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما