۰
plusresetminus
گعده تخصصی دانشجویان بسیجی استان

مرکز مطالعات اقتصادی شهید صدر فارس

تاریخ انتشارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۶
مرکز مطالعات اقتصادی شهید صدر بسیج دانشجویی عنوانی است که برای برخی اصل موضوعش محل تردید، برای بخشی، وجودش محل تعجب و عده‌ای نیز در مواجهه با کارکرد و خروجی تخصصی‌‌اش، مستاصل که چگونه جوانانی انقلابی با رویکردی تخصصی به واکاوی مسائل پیرامونی و محیطی بوم استان فارس می‌پردازند.
مرکز مطالعات اقتصادی شهید صدر فارس
مرکز مطالعات اقتصادی شهید صدر بسیج دانشجویی عنوانی است که برای برخی اصل موضوعش محل تردید، برای بخشی، وجودش محل تعجب و عده‌ای نیز در مواجهه با کارکرد و خروجی تخصصی‌‌اش، مستاصل که چگونه جوانانی انقلابی با رویکردی تخصصی به واکاوی مسائل پیرامونی و محیطی بوم استان فارس می‌پردازند.

 به نظر باید به تبیین چرایی و چیسیتی مرکز مطالعات اقتصادی شهید صدر بسیج دانشجویی استان فارس پرداخت تا پاسخی باشد برای همه حالات مختلفی که در مواجهه افراد با این مرکز به وجود می‌آید و لذا در این قسمت که ادامه یادداشت قبلی می باشد به بررسی چیستی مرکز مطالعات اقتصادی شهید صدر پرداخته می‌شود.

* چیستی مرکز مطالعات اقتصادی شهید صدر؟

جنبش دانشجویی همزمان با حرکت به سوی آرمان شهر خود، همواره نسبت  به مسائل جاری کشور حساس بوده است (و بی‌تردید اگر به جز این هم باشد، باید در صحت حرکتش تردید کرد). مرکز مطالعات اقتصادی شهید صدر بسیج دانشجویی به‌عنوان بخشی از جنبش دانشجویی، متشکل از تعدادی جوانان نخبه دانشجو می‌باشد که در مسیر حل مهم‌ترین چالش فعلی کشور یعنی اقتصاد و راه‌حل آن یعنی اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی می‌کنند.

اقتصاد مقاومتی، کلی بوده که تحققش به تحقق ابعاد جزئی‌تر و خرد وابسته است و این ابعاد جزئی‌تر را می توان در چالش‌های هر بومی در کشور و ناظر بر مسائل استانی دنبال کرد که استان فارس نیز به مثابه جزئی از کل می‌تواند منظور هدف مرکز مطالعات اقتصادی شهید صدر بسیج دانشجویی فارس را در تحقق اقتصاد مقاومتی پوشش دهد؛ از اینرو مرکز مذکور، احصای چالش‌های اقتصادی فارس و تحقق اقتصاد مقاومتی در بوم استان را به عنوان هدف خود پیگیر است.

* محتوا شاخص تمایز مواجهه تخصصی و غیرتخصصی

نکته مهم‌تر از شکل نقش‌آفرینی دانشجویان عضو مرکز، محتوای آن است که در نقش‌آفرینی یا به معنایی دقیق‌تر مواجهه تخصصی دانشجویان با مسائل جاری روز چون اقتصاد، باید از مسیر برخورداری از صلاحیت گذشت. این بدان معناست که ضرورت مواجهه تخصصی، بررسی و اظهار نظر تخصصی در باب موضوعات هدف‌گذاری شده است که در این زمینه در مرکز مطالعات اقتصادی شهید صدر بسیج دانشجویی استان فارس بر اساس مزیت‌های اقتصادی موجود در استان، موضوعات در کارگروه‌های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و پس از جمع بندی نتایج و حسب موضوع مورد بحث در باب چگونگی اقدام تصمیم گیری می‌شود که صدور نامه‌های خصوصی یا سرگشاده به متولیان امور و یا دعوت از تصمیم‌گیران عرصه اقتصادی استان برای حضور در جمع دانشجویان از جمله اقدامات این مرکز می‌باشد. بدون تردید نقد تخصصی دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته‌های تخصصی متناسب با موضوع  مورد بحث نکته‌ایست که فعالیت مطالبه‌گرانه این بخش از فعالان دانشجو را از دیگر بخش‌های دانشجویی متمایز می سازد.

* ضرورت انتخاب درست موضوعات و فرآیندها برای پیشرفت اقتصادی فارس

با توجه به  نقش سازنده نقد درون استانی در پویایی و ارتقای فعالیت‌های اقتصادی فارس، اعضای مرکز مطالعات اقتصادی شهید صدر بسیج دانشجویی فارس امید آن دارند که مدیران از حضور در این جمع نخبگانی استقبال کنند؛ چرا که پس‌رفت اقتصادی فارس یا ناشی از انتخاب نادرست موضوع فعالیت و یا انتخاب نادرست فرآیندها می‌باشد که اعضای مرکز مطالعات اقتصادی شهید صدر بسیج دانشجویی فارس در هر دو زمینه با فعالیت‌های مطالعاتی و عمق بخشی موضوع به اظهار نظرهای کارشناسانه می‌پردازند.

در نهایت و در جمع بندی می توان گفت که اعضای مرکز مطالعات اقتصادی شهید صدر بسیج دانشجویی فارس برای حرکت در مسیر دستیابی به آرمان‌ها به‌دنبال آنند که به سهم خود در سرنوشت جامعه اثرگذار باشند و لذا بر این اصل استوارند که « إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ».


 
کد مطلب : ۱۸۳۸۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما