۰
plusresetminus
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

فرهنگ را فدای سیاست نکنیم/ پروژه‌های فرهنگی داراب تکمیل و تجهیز می‌شود

تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۶
معاون حقوقی و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرهنگ بر دیگر ابعاد جامعه رجحان دارد و نباید فرهنگ را فدای سیاست کرد.
فرهنگ را فدای سیاست نکنیم/ پروژه‌های فرهنگی داراب تکمیل و تجهیز می‌شود
به گزارش "حافظ نیوزسید هادی حسینی ظهر امروز در سفر یک‌روزه خود به داراب و زرین‌دشت اظهار داشت: فرهنگ بر سیاست، اقتصاد و مسائل اجتماعی اولویت دارد و جامعه‌ای که فرهنگ آن درست شود در سایر امور نیز موفق است.
وی اهالی فرهنگ را خانواده‌ای منسجم و متحد برشمرد و افزود: حوزه فرهنگ یکپارچه است و در این زمینه به‌ندرت ازهم‌گسیختگی دیده می‌شود بنابراین راه برای اتحاد کامل باز است.
معاون وزارت فرهنگ و ارشاد بابیان اینکه یک سیزدهم اعتبارات فرهنگی کشور به وزارت فرهنگ و ارشاد اختصاص می‌یابد، افزود: این میزان اعتبار در مقابل مطالبه 100 درصدی اهالی فرهنگ چندان پاسخگو نیست.
حسینی با تأکید بر کوچک‌سازی دولت و در نظر گرفتن ظرفیت‌های بخش خصوصی گفت: فرهنگ در قالب کار اداری و اضافه کردن کارکنان به مجموعه اداره نمی‌شود و این موضوع به نفع دولت است.
وی ادامه داد: زمانی شرایط مساعد فراهم می‌شود که توده مردم قوی و مجموعه دولت کوچک‌تر باشد اما در حال حاضر این شرایط وجود ندارد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد بابیان اینکه انجمن‌های فرهنگی و هنری داراب باید جهد و تلاش بیشتری داشته باشند، تصریح  کرد: خرسندم که در این نشست دغدغه‌های فرهنگی مطرح شد درحالی‌که در سفرهای ما به شهرهای دیگر دغدغه‌های فرهنگی چندانی طرح نمی‌شود.
حسینی با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های فرهنگ و هنر شهرستان داراب بیان کرد: موضوعاتی که در این جلسه از سوی مسوؤلان و اهالی فرهنگ مطرح شد قابل ‌پیگیری است و توافق‌هایی در راستای تکمیل و تجهیز پروژه‌های فرهنگی موجود و ساخت‌وساز مرکز فرهنگی در جنوب شهر داراب همچنین راه‌اندازی کتابخانه در بخش‌ها و روستاهای فاقد کتابخانه در دستور کار مجموعه فرهنگ و ارشاد قرار می‌گیرد.
به گزارش فارس معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر خود به داراب به همراه دیگر مسوؤلان از کتابخانه عمومی، کتابخانه شماره دو، سالن تاتر کف، تالار فرهنگ و هنر(آمفی تئاتر) و ساختمان قدیم و جدید اداره فرهنگ و ارشاد بازدید کرد.
کد مطلب : ۱۸۲۹۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما