۰
plusresetminus
قائم‌مقام شورای زکات فارس:

زکات مستحبی عامل دفع مردم از زکات واجب است

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۹
قائم‌مقام رئیس شورای زکات استان فارس با انتقاد از گسترده کردن دایره زکات گفت: زکات مستحبی و غیر نقدی یکی از عوامل دفع مردم از زکات واجب است.
زکات مستحبی عامل دفع مردم از زکات واجب است
به گزارش "حافظ نیوز"، حجت‌الاسلام محمدحسین ایمانی بعدازظهر امروز در نشست شورای زکات استان فارس اظهار داشت: فریضه زکات هنوز میان مردم به‌خوبی شناخته‌شده نیست و گاهی افراط‌وتفریط‌هایی در این حوزه مشاهده می‌شود.
وی با بیان اینکه نباید دایره زکات را گسترده کرد، افزود: زکات مستحبی باید در اولویت‌های بعدی قرار گیرد، چراکه مهم زکات واجب است.
ایمانی اضافه کرد: در اولویت قرار دادن زکات غیر نقدی و مستحبی ایجاد آسیب خواهد کرد چراکه توقع کاذب ایجاد کرده و یکی از عوامل دفع مردم از این فریضه واجب بوده که تجدیدنظر در این حوزه ضروری است.
قائم‌مقام شورای زکات استان فارس خاطرنشان کرد: در آمارها نباید آمار زکات واجب و مستحبی را با یکدیگر اعلام کرد چراکه رقم بالایی را دربرمی گیرد اما بازخورد زیادی ندارد و نیروهایی که خالصانه در این عرصه کار می‌کنند نیز به‌نوعی زیر سؤال خواهند رفت.
ایمانی همچنین به ضعف تبلیغاتی در حوزه زکات اشاره کرد و اظهار داشت: واقعاً در انجام تبلیغات در حوزه زکات ضعیف هستیم و باید بدانیم که صرف یک تابلو زدن در ورودی شهرها در تشویق به زکات کافی نیست، بلکه باید به زبان جدید تبلیغات آشنا بود.
وی خواستار به‌روز شدن مبلغان زکات شد و افزود: مبلغان زکات باید با عقاید و افکار مردم جامعه پیش بروند، چراکه نگاه سنتی به تبلیغ زکات امروز جوابگو نیست.
کد مطلب : ۱۸۲۷۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما