۰
plusresetminus
به مناسبت گرامیداشت هفته حمایت از بیماران کلیوی؛

آیین تجلیل از خانواده‌های اهدا کننده عضو پس از مرگ مغزی در شیراز برگزار شد

تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۷
ظهر امروز آیین تجلیل ازخانواده‌های اهدا کننده عضو پس از مرگ مغزی به مناسبت گرامیداشت هفته حمایت از بیماران کلیوی در انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان فارس برگزار شد.
آیین تجلیل از خانواده‌های اهدا کننده عضو پس از مرگ مغزی در شیراز برگزار شد
به گزارش "حافظ نیوزنادر معینی ظهر امروز در آیین تجلیل از خانواده‌های اهدا کننده عضو پس از مرگ مغزی، با اشاره به اینکه اولین فردی بودم که کارت اهدای عضو گرفتم، اظهار داشت: آن موقع به این فکر می کردم که اگر به درجه شهادت نائل نشدم، مرگم طوری اتفاق بیافتد که اعضای بدنم به دیگران اهدا شود.
وی ادامه داد: عضو اهدایی در بدن هر فردی که باشد با کارهای خیری که انجام می‌دهد، برای اهدا کننده نیز ثواب می‌فرستد و یک باقیات الصالحات است.
رئیس انحمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی فارس افزود: تا 40 عضو را می‌شود به بیماران پیوند زد و با فرهنگ‌سازی که انجام‌شده بیش از 125 هزار نفر کارت اهدای عضو دارند و شیراز در 5 سال متوالی بزرگ ترین مرکز پیوند در دنیا معرفی شده‌است.
وی خطاب به خانواده‌هایی که اعضای عزیزان خود را پس از مرگ مغری به بیماران نیازمند اهدا کردند، گفت: من دستان تک تک شما را می‌بوسم که با اهدای عضو عزیز از دست داده به بیماران حیات می‌بخشید.
معینی بیان کرد: پس از فوت، اعضای بدن خوراک موریانه ها می‌شود؛ پس چه بهتر که با اهدای آن به یک یا چند انسان جان دوباره ببخشیم.
هماهنگ کننده تیم پیوند اعضا شیراز نیز با اشاره به اینکه 27 هزار بیمار نیازمند پیوند در کشور وجود دارند که روزانه 7 تا 10 نفر به خاطر نبود عضو پیوندی فوت می‌کنند؛ بیان کرد: هر نفر 8 عضو و 52 بافت نسوجی را می‌تواند اهدا کند.
این مشاور با اشاره به نگرانی برخی خانواده‌ها تاکید کرد: فردی که دچار مرگ مغزی شده به هیچ عنوان به زندگی بر نمی‌گردد و در دنیا نیز تاکنون راه حلی برای درمان پیدا نکردند.
به گفته وی اهدای بافت نسوجی مثل قرنیه و پوست می‌تواند کیفیت زندگی گیرنده را افزایش دهد.
رفیعی یادآور شد: بعضی از اعضا را فرد سالم هم می‌تواند اهدا کند اما بهترین حالت پس از مرگ مغزی است.
وی یادآور: تا چند سال گذشته خانواده‌های اهدا کننده نگران اهدای پوست عزیز از دست داده خود بودند اما با بیان اینکه پوست به صورت نازک و از محل‌هایی که در معرض دید نیستند، برداشته می‌شود و به بیماران با سوختگی بالای 60 درصد پیوند می‌شود؛ رضایت می‌دادند.
این مشاور افزود: برخی از خانواده‌های اهدا کننده عضو تمایل دارند با گیرنده عضو آشنا بشوند اما طبق تصمیمی که در سطح کشورگرفته شد صلاح براین است که ارتباطی نباشد.
در این برنامه از خانوادهای زنده‌یاد  پوریا زارع، قاسم افشاری، سارا محمدی، حمید رضا بهرامی، الهام صابری نژاد، وحید دهقان، مائده منصوری، فریده قربانی، فاطمه مهبودی، نادر رفیعی و محمد امیدی که اعضای خود را پس از مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهدا کرده بودند، تجلیل شد.
کد مطلب : ۱۸۲۶۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما