۰
plusresetminus
معاون رئیس‌جمهور در جمع بانوان فرهیخته فارس مطرح کرد

توجه ویژه به بانوان خوداشتغال و سرپرست خانوار/30 درصد پست‌های مدیریتی تا پایان دولت دوازدهم باید متعلق به بانوان باشد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۵
معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان گفت: بانوان خوداشتغال و سرپرست خانوار مورد توجه ویژه دولت خواهند بود.
توجه ویژه به بانوان خوداشتغال و سرپرست خانوار/30 درصد پست‌های مدیریتی تا پایان دولت دوازدهم باید متعلق به بانوان باشد
به گزارش "حافظ نیوزمعصومه ابتکار پیش از ظهر امروز در نشست بانوان فرهیخته استان فارس در باشگاه دانشگاه شیراز اظهار داشت: افزایش اعتبارات برای توجه بیشتر به جامعه زنان کشور همواره مدنظر ما بوده که در این راستا توجه ویژه به بانوان خوداشتغال و سرپرست خانوار در اولویت است.
وی افزود: در دولت دوازدهم ارتقای خانواده را با بهبود وضعیت زنان با مشارکت تمام دستگاه‌ها مدنظر قرار داده‌ایم.
این مقام مسؤول ادامه داد: در برنامه ششم توسعه کشور تکالیف دستگاه‌ها برای بهبود وضعیت بانوان و خانواده مشخص‌شده که در حال حاضر این تکالیف به برنامه‌های مشخص تبدیل شده است.
معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان خاطرنشان کرد: با توجه به ماده 101 برنامه ششم توسعه و نگاه متعادل به تمام عرصه‌ها، درصدد هستیم که فرصت‌های برابر را در تمام حوزه‌ها ایجاد کنیم که بخش اعظمی از این فرصت‌ها مربوط به بانوان است.
وی با بیان اینکه رسیدن به وضع مطلوب در جامعه زنان نیازمند آمار دقیق تفکیک جنسیتی است، تصریح کرد: برای بهبود وضعیت زنان و حل مشکلات نیازمند آمار دقیق هستیم تا راهکار مناسب هر مشکل را به دست آوریم.
این مقام مسؤول افزود: بی‌گمان سلامت نفس و تلاش بانوان در عرصه اجتماع موجب پیشرفت خواهد شد و ما موارد لازم را در این خصوص ابلاغ کرده‌ایم.
معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان اضافه کرد: تلاش‌های ما برای بانوان به امید نتیجه‌گیری است که امیدواریم در انتخابات آینده مجلس شاهد سهم بیشتری از حضور بانوان در این عرصه باشیم.
وی اشتغال بانوان در دانشگاه و مدارس را مهم ارزیابی کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های داشتن انسان و جامعه سالم توجه به دانشگاه و مدارس است و باید 30 درصد اشتغال بانوان در این عرصه‌ها باشد چراکه نقش آنان در سالم‌سازی جامعه بی‌نظیر است.
این مقام مسؤول همچنین گفت: مأموریت ما تربیت انسانی آزاد با انتخاب درست است که از خشم خالی باشد و این مهم با ایجاد عزت‌نفس در انسان‌ها امکان‌پذیر است.
ابتکار در پایان با اشاره به مصوبه شورای عالی اداری در حمایت از بانوان نیز گفت: طبق این مصوبه تا پایان کار دولت دوازدهم باید 30 درصد از پست‌های مدیریتی در اختیار بانوان قرار گیرد.
کد مطلب : ۱۸۰۴۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما